Fraser Island - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Door: marcelensimone

Blijf op de hoogte en volg Simone en Marcel

25 Oktober 2010 | Australië, Noosa Heads

24-10-2010
Om 05.30 uur gaat de wekker! Oeps, het lijkt wel alsof we aan het werk moeten, zo vroeg! Gelukkig dringt het al snel tot ons door dat dat niet hoeft :-) We worden om 06.15 uur opgehaald voor onze trip naar Fraser Island. Stipt op tijd staat de 4x4 bus voor de deur van ons appartement. We halen nog een aantal andere mensen op en gaan dan richting Inskip Point, waar de op de ferry stappen om naar Fraser Island gebracht te worden. Eenmaal op het eiland merken we dat je hier echt wel een 4x4 nodig hebt, want het is alleen maar mul zand waar we over rijden. We gaan eerst naar Lake McKenzie; adembenemend schoon, echt prachtig... zo blauw heb ik het nog nooit gezien. We krijgen een uurtje om te relaxen en een duik te nemen. Daarna staat een lekkere BBQ voor ons klaar. De tocht wordt vervolgd door smalle zand-bospaden en even ben ik bang dat we de BBQ nog een keer kunnen eten, maar gelukkig gaat alles goed en kunnen we toch genieten van de bijzondere rit. Onderweg stoppen we bij het regenwoud van FI voor een korte wandeling. En dan is het alweer tijd om terug te gaan naar het vaste land. Daar wacht ons n.l. nog een bijzondere rit over het strand van Rainbow Beach. De duinen zijn daar zo hoog als bergen. Niet van steen maar van zand en dat maakt het wel gevaarlijk want telkens bij vloed beuken de golven er tegen aan. Gevolg is dat er veel bomen ontwortelen en op het strand liggen. Wel heel erg mooi om te zien, vooral de kleuren die het zand aanneemt zijn prachtig. Om 17.30 uur worden we weer bij ons appartement afgezet.

25-10-2010
Na de toch wel drukke dag van gisteren, weer even een relax-dagje. Het is mooi weer en dus vertrekken we in de loop van de ochtend richting Sunshine Beach. Uitkijken dat we niet verbranden want zo veel zon hebben we de afgelopen dagen nog niet op ons lijf gehad...
Morgenochtend vroeg vertrekken we hier en gaan dan richting Rockhampton. Waarschijnlijk blijven we daar maar 1 nachtje om direct verder te reizen naar Airlie Beach.

• 26 Oktober 2010 - 18:32

Erwin:

Hoi Marcel en Simone,

dat klinkt goed allemaal. Fraser Island ben ik zelf ook geweest in 1997. Ik zie dat de reis verder gaat naar Airlie beach. Daar moet je echte een meerdaagse zeiltrip in de Whitsundays gaan doen. Ik vond dat destijds het hoogtepunt van mijn Autraliëreis.

Veel plezier nog,
    Erwin

• 26 Oktober 2010 - 20:33

Marian:

Hey Simone en Marcel,
    Jullie zijn al bijna 2 weken onderweg, zie ik. Ik moest een hele reeks verslagen doornemen. Leuk om te lezen over dat mooie weer en dat mooie land. Het is hier weer nat en een beetje triest. Veel reisplezier en ik zal jullie nu op de voet volgen!
    Marian