Eindpunt Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu Eindpunt Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu

Eindpunt Cairns

Door: marcelensimone

Blijf op de hoogte en volg Simone en Marcel

04 November 2010 | Australië, Cairns

01-11-2010
Vertrokken voor de laatste etappe van de vakantie, naar Cairns. We rijden vooral langs de kust. In de buurt van Cairns wordt het weer wat groener. Meteen onze tocht naar de Great Barrier Reef voor de volgende dag geboekt. ’s-Avonds de stad verkend en de Night Market bezocht. Een stad met een groot maar vooral ook gezellig centrum, met veel restaurants en zelfs barren.

02-11-2010
Op het programma staat onze snorkeltrip naar het Great Barrier Reef. Het is een mooie dag met prachtig weer. Prima voor een dagje op een boot. We vertrekken met Tusa Dive T5 richting de Outer Reef en landen bij Thetford. Hier kunnen we uitgebreid snorkelen. Daarna wordt nog naar een andere deel van het reef gevaren aan de rand van de laguna. Veel gesnorkeld, prachtig koraal en veel mooie vissen gezien.

03-11-2010
Vandaag staan we op met wolken en regen, dat is weer eens wat anders dan een strak blauwe lucht. We vertrekken naar het Daintree National Park. De bedoeling was een tocht te maken met de treinboot over de Daintree River. Aangezien het geen hoogseizoen is en er maar weinig gegadigden zjn voor de tocht, wordt deze met een kleine boot gedaan. Tijdens de tocht vooral veel mangrovebomen gezien en 1 kleine krokodil. Doordat het water warmer was dan de lucht waren de krokodillen niet (meer) op de zandbanken te vinden. Tijdens de tocht begon het echt hard te regenen. Daarna de Ferry over de rivier genomen en een stuk door het echte regenwoud gereden.

04-11-2010
De laatste echte vakantiedag. Te weinig zon voor het strand, dus de auto gepakt en naar Kurinda gereden. Na de lange rit omhoog een aantal routes door het regenwoud gelopen, met als afsluiting een tocht naar de Barron Falls. Prachtige watervallen, die toch weer heel anders waren dan de watervallen die we al eerder gezien hadden. Vanavond uit eten en dan de koffers pakken ...

• 04 November 2010 - 18:19

Erwin:

Cairns is erg gezellig, weet ik uit eigen ervaring.

Snorkelen op de Great Barrier Reef is het summum van snorkelen. Beter kan het niet worden.

Helaas zit het er weer op voor jullie. Ik ben erg benieuwd naar de foto's.

Een goede reis terug.

Groet,
    Erwin

• 04 November 2010 - 19:29

Marco:

Hoi M&S, nou zo te lezen hebben jullie een super vakantie gehad!!

Goede terugreis gewenst en ik zie tzt de foto's wel :-)

Groetjes,
    Marco