Weer terug in het Apeldoornse! - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu Weer terug in het Apeldoornse! - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu

Weer terug in het Apeldoornse!

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone en Marcel

29 September 2012 | Verenigde Staten, Miami

29-9-2012
Het is zaterdag en we zijn sinds gistermorgen 07.15u weer in Nederland terug. Wel ff wennen hoor. Jemig, wat is het hier koud, brrrrrrrrrr.....

De terugreis naar NL was lang. We vlogen via Miami eerst naar Detroit en van daaruit naar Amsterdam. Al met al een reis van zo'n kleine 24 uur. Niet prettig, want als het eenmaal tijd is om terug te moeten, dan wil ik ook eigenlijk altijd wel direct terug. Maar de reis verliep op zich goed en om 07.15u zette het vliegtuig dus weer voet op Schiphol. De koffers waren er ook super snel, dus we zaten om 08.30u in de trein naar Apeldoorn en om 10.00u stond het eerste bakkie Senseo al weer te pruttelen aan de Valkenweg.

Toch ook wel weer fijn om thuis te zijn. De jongedames Hofstee (Nicki, Nina en Milou) hadden héél goed op Ritsel en Diesel gepast. Het leek er op alsof ze nóg dikker waren geworden (kan haast niet...) maar ook zij waren blij ons weer te zien. Direct maar de koffers uitgepakt en voordat we er erg in hadden draaide de eerste wasmachine al.

De laatste dagen in Florida zijn voorbij gevlogen! Op maandag 24 september met de auto gereden vanuit Fort Myers naar Miami. Onderweg gestopt voor een tocht met een airboat over The Everglades. Er zwemmen behoorlijk veel krokodillen in The Everglades en die wilden wij natuurlijk graag zien. En ja hoor, we waren het haventje nog niet uit of er lag al zo'n knoeperd op ons te wachten. Dat beloofde dus veel goeds voor de rest van de tocht. De airboat maakte een enorm kabaal waardoor praten met elkaar erg moeilijk was. Als we wat harder vaarden dan moesten we zelfs koptelefoons op. Een prachtige tocht door de mangroven van the Everglades. De natuur daar is weer zó anders als die wij tot nu toe hadden gezien. Echt héél mooi. Na een tijdje varen, spotten we de tweede krokodil. Deze is wat minder groot, maar hij (of zij) liet zich goed fotograferen :-)

Na de boottocht hervatten we onze reis naar Miami en halverwege de middag komen we daar. Het hotel op zich is klein en knus maar ligt wel op een super locatie, aan Ocean Drive, vlakbij Miami South Beach (Estero Island).

We checken in, brengen onze koffers naar de kamer en gaan dan snel op pad; maar eens kijken wat Miami te bieden heeft!
Ocean Drive is gezellig met heel veel restaurantjes waar meestal tussen 5 en 8 's avonds happy hour is. De terrasjes zitten overvol en bijna iedereen heeft super grote cocktails voor zich staan. Het mag dan HH zijn, maar de cocktails kosten nog altijd 25 dollar; je krijgt de 2e gratis, maar ik krijg zo'n super groot glas nog niet op 1 hele avond op... maar het ziet er allemaal wel heel feestelijk uit!

Al snel vinden we een Visitors Center waar we veel folders ophalen van dingen die we kunnen doen in Miami. Bedoeling was om te relaxen en niet al te veel activiteiten op te pakken, maar het lukt nog niet erg om 'stil' te zitten.

Toch lukt het ons om de dagen in Miami door te komen zonder cultuur, wandelen, autorijden, fietsen, duiken, snorkelen etc. etc.
Met andere woorden... we hebben de laatste dagen alleen maar op onze badlakens gelegen op het strand en alhoewel het niet altijd het mooiste weer was (af en toe bewolkt) was de temperatuur zo'n 35 graden en het zeewater ongeveer 20 graden, was hééééérlijk om een paar dagen lekker niet te doen ;-))

En dan, voor je het weet, is de reis voorbij en zit je weer in Apeldoorn, in de keuken achter je laptop dit laatste reisverslag te maken.

Voor degenen die ons hebben gevolgd tijdens onze reis en zo af en toe een reactie hebben gegeven, bedankt daarvoor!

Zoals gezegd, was dit het laatste reisverslag van deze reis. Het was een super mooie reis waarin we héél veel mooie ervaringen hebben opgedaan en veel verschillende dingen hebben gezien. Amerika is een prachtig land waar we absoluut nog zullen terug keren.

Ik hoop snel... Nu eerst een mooi fotoalbum maken. We hebben zo'n 4000 foto's gemaakt. Pfff... dat wordt nog een leuk klusje ;-))

Liefs and... have a good one!
Marcel en Simone

• 30 September 2012 - 14:47

Ben:

Het was hartstikke leuk om jullie verslagen te lezen. Knap dat jullie het de hele vakantie vol hebben gehouden om zo uitgebreid verslag te doen. En leuk om over de plekken te lezen waar ik zelf ook geweest ben (al is dat heel lang geleden).