Ons rijdende hotel - Reisverslag uit Aoraki Mount Cook, Nieuw Zeeland van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu Ons rijdende hotel - Reisverslag uit Aoraki Mount Cook, Nieuw Zeeland van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu

Ons rijdende hotel

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone en Marcel

03 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Aoraki Mount Cook

Dinsdag 3-2-2015

Sinds dinsdag 3 februari verblijven we in de omgeving van mount Cook op holliday park Glentanner. Het park is van alle gemakken voorzien voor back packers, mensen met campers etc. Boffen wij even want het regent en dan wordt het lastig koken in onze riante spacewagon.

Slapen in ons rijdende hotel!
Van de verhuurder hebben we uitleg gekregen over ons rijdende hotel. Alles dat we nodig hebben is aan boord, zeiden ze... en ja hoor, dat is ook zo gelukkig. Aloewel het wel eenheel gedoe is om het bed op te maken, lukt het ons aardig. Zelfs het uitbreiden van de auto met de tent gaat heel goed. Ons werd wel verteld de tent niet te gebruiken bij slecht weer (harde wind, regen etc) want de tent is niet waterdicht. Maar eigenwijs als wij zijn, willen we het toch direct uitproberen ondanks de slechte vooruitzichten voor de nacht... Tot een uurtje of 05.00 in de ochtend gaat het nog goed maar dan horen we de druppels vallen. Eerst nog vrij rustig maar al snel begint het harder en harder te regenen. Wij blijven vooralsnog droog gelukkig. Als we later op de ochtend ons bed weeer opruimen blijkt echter dat toch de kussens, het laken en het matras behoorlijk nat zijn geworden! Volgende nacht de tent maar niet meer opzetten...

Toch laten we ons niet kennen door een beetje regen, we zijn immers geen doetjes! Daarom de regenjas aan en aan de wandel in de omgeving.

Ook de volgende dag is het niet veel beter maar trekken we eer vol goede moed op uit richting de Abel Tasman gletsjer. Echt super mooi om te zien. De gletsjer mondt uit in Pukaki lake. Het water in het meer is prachtig turquoise van kleur. Deze kleur heeft ook het water in lake Tekapo waar we op de weg hier naar toe langs reden. Het is een vrij technisch verhaal om uit te leggen hoe de meren zo'n mooie kleur krijgen. Wikepedia geeft een goede uitleg!

• 07 Februari 2015 - 14:09

Pauline En Dennis:

Hey Marcel en Simone!

Wij hebben ook op Glentanner gestaan, was inderdaad een goed park.

Hebben jullie toevallig de Hooker Trailer gelopen daar? Bij ons regende het zo hard dat we de gletsjer niet konden zien. Is dat jullie wel gelukt?

Groetjes,

Dennis en Pauline