Doubtful Sound - Reisverslag uit Doubtful Island, Nieuw Zeeland van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu Doubtful Sound - Reisverslag uit Doubtful Island, Nieuw Zeeland van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu

Doubtful Sound

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone en Marcel

08 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Doubtful Island

Zondag 8, maandag 9 en dinsdag 10 februari 2015

Na een heerlijk ontbijt bij Anneloes en Trevor in dinedin en een bezoek aan vrienden van hen, vertrekken we richting de fjorden van Doubtful Sound aan de Westkust. We gaan een cruise maken waarbij we 1 nacht slapen op het schip The Navigator. De reis er naar toe is al prachtig. Voorafgaand aan de cruise verblijven we nog 1 nacht bij Murrels Grandview House. Een super mooie B&B vlakbij de plaats waar we voor de cruise moeten opstappen. Het is mooi weer en we genieten van de rust en de omgeving. In de B&B ontmoeten we Fred en Patty, een echtpaar uit Den Haag waarmee we 's avonds uit eten gaan; erg gezellig.
De volgende ochtend moeten we om 11.30 uur bij de opstapplaats zijn voor de cruise., lekker relaxed dus!
We maken eerst een tocht met een boot door de fjorden. Echt prachtig! Na z'on 1,5 uur gaan we weer aan land en rijden we met z'n allen in een bus naar een andere plek waar we weer op een boot stappen en de trip over water vervolgen. Vanuit de bus krijgen we een goed beeld van de flora en fauna. Veel dieren hebben we niet gezien maar wel prachtige bomen en struiken. Heel afwisselend. Na de tweede boottocht stappen we dan eindelijk over op The Navigator. Daar wacht ons een heerlijk diner en een knusse quad waar we kunnen slapen. We delen de quad met een jong stel uit Duitsland...
De volgende ochtend worden we al vroeg uit ons bed getrommeld; 06.15 uur....uhhhh we hebben toch vakantie??? Achteraf gezien blij dat we zo vroeg zijn opgestaan want de omgeving is werkelijk onbeschrijfelijk mooi. Terwijl we rustig richting het eindpunt van onze cruise varen, probeer ik al het moois op foto's vast te leggen, maar voor mijn gevoel lukt dat niet echt. Om 12.00 uur zijn we weer terug bij de auto en vertrekken wij naar onze volgende bestemming, Lake Wanaka.