Walvissen spotten in Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu Walvissen spotten in Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu

Walvissen spotten in Kaikoura

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone en Marcel

16 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Zondag 15 februari 2015

Het is zondag en dat betekent... Relax... We gebruiken deze dag om te reizen van Greymouth naar Kaikoura. Een behoorlijk lange rit van bijna 5 uur. We doen het rustig aan. Onderweg komen we weer zo veel moois tegen. Tegen 16.00 uur komen we aan bij ons prachtige appartement in Kaikoura. Hier blijven we 3 dagen/nachten. Mmmmm heerlijk, weer slapen in een gewoon bed! Dat gaat ons zeker bevallen.

Maandag 16 februari 2015

Vandaag staat een leuke excursie op het programma. We gaan walvissen spotten. Ik hoop tenminste dat er wat te spotten valt, want een garantie kunne ze niet geven helaas.
We moeten al vroeg uit de veren. Om 10.00 uur moeten we ons melden en vertrekken we per bus naar de werf waar de boot op ons wacht. Het weer is heerlijk, de zon schijnt en we genieten van de bootreis, maar waar zijn de walvissen? Het duurt even maar we hebben geluk! We zien er 3. Het zijn enorm grote potvissen, echt super gaaf om te zien. En ze zwemmen best wel dichtbij onze boot. Toch is het nog best lastig om ze op de foto vast te leggen. Gelukkig geeft de gids wat aanwijzingen en lukt het om een paar foto's te maken.
Rond half 2 zijn we weer terug in Kaikoura. Onze maag rammelt en dus traktern we ons zelf op een heerlijke lunch. Moe en voldaan keren we om 15.00 uur terug naar ons appartement. We nemen de middag vrij en relaxen in de tuin. We hebben immers vakantie!