Afscheid valt zwaar... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu Afscheid valt zwaar... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu

Afscheid valt zwaar...

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone en Marcel

20 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Wellington

Vrijdag 20 februari 2015

Hmmm de zandvliegen hebben mij gisteren toch ongemerkt behoorlijk te pakken genomen. Naast alle plekken die ik al had, zijn er nog de nodige bijgekomen, getsie! Ik blijf maar krabben. Niet goed natuurlijk, maar ja, die bulten jeuken echt verschrikkelijk! Proberen aan iets 'anders' te denken...

Vandaag onze laatste dag op het zuider eiland. Wat zal ik het gaan missen!!! Het afscheid valt zwaar...

We komen keurig op tijd aan bij de ferry in Picton. Checken in en installeren ons in de coffee bar op de 7e verdieping (!) van de boot. De reis duurt ongeveer 3,5 uur en verloopt goed. Af en toe de benen strekken, aan de wandel over het bovendek, beetje naar het uitzicht kijken, boekje lezen, ach zo komen we de tijd wel door.

Rond half 5 komen we aan in Wellington en rijden we naar ons hotel in het centrum van de stad. Het is wel weer ff wennen aan de drukte; al die mensen en auto's, dat zijn we niet meer gewend.
Het is mooi weer en dus zetten we snel de koffers op de kamer en lopen we de stad in. Wellington is een redelijk grote stad met een gezellig centrum en haven gebied. We zijn op het drukste moment van het jaar in de stad aangekomen want NZ speelt een belangrijke wedstrijd in het world cup cricket toernooi. Ze moeten tegen aardsrivaal Engeland. NZ wint de wedstrijd met groot gemak. De receptioniste van ons hotel waarschuwt ons dat het nogal druk kan worden in de stad. Ik verwacht taferelen als bij het EK 1988 maar het blijft redelijk rustig hier. Vreemd... Bij de haven vinden we een gezellig groot terras waar we 2 biertjes bestellen. Naast ons zit een NL echtpaar. We raken aan de praat en besluiten met hen uit eten te gaan. We vinden een klein Maleisisch restaurant en nuttigen daar een heerlijke maaltijd. De avond wordt afgesloten in een leuk NZ bar. Bedankt Dick en Joke voor de gezellige avond :-)