The Grampians - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu The Grampians - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu

The Grampians

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone en Marcel

22 Januari 2017 | Australië, Halls Gap

Donderdag 19 januari 2017
We vertrekken uit het mooie en gezellige Melbourne naar The Grampians National Park.
Na een laatste ontbijt in ons hotel pakken we onze spullen in (jemig... wat hebben we veel bij ons!) en parkeren de koffers in de bagageruimte van het hotel want we gaan eerst onze auto (Jucy Crib) ophalen. Het afhaalpunt ligt op een kleine 10 minuten lopen van het hotel en onze crib staat al op ons te wachten; een oud barrel met bijna 3 ton op de teller! Hopelijk houdt ie het nog een paar weken uit!
Eenmaal terug bij het hotel laden we onze spullen in en gaan op weg.
Onze volgende stop is een camping vlakbij Halls Gap in het midden van the Grampians. We doen rustig aan en arriveren pas aan het begin van de avond bij de camping. We hebben de tijd aan ons zelf, dus waarom zouden we haasten?
We installeren ons op een mooi plekje en hebben nu pas de gelegenheid om de auto eens goed te bekijken en in te richten. Dit wordt immers onze slaapplek voor de komende weken.
Vervolgens is het tijd om te eten. Onderweg hebben we boodschappen gedaan bij een supermarkt. Op de camping is een gezamenlijke keuken en BBQ beschikbaar waar we dankbaar gebruik van maken. Na een heerlijke pasta maaltijd kijken we nog wat TV in de recreatieruimte, maar al snel vallen de ogen van Marcel dicht... En bedenken we dat we onze crib maar eens moeten gaan opzoeken... zzzzzz

Vrijdag 20 januari 2017
Na een wat onrustige nacht met heel veel regen (!) worden we wakker. Het is fris buiten. Dat valt een beetje tegen :-( Aan het einde van het pad waar wij met onze crib staan is een open veld. Marcel roept mij om te komen kijken. Op het veld lopen tientallen kangoeroes en emoes. Zo grappig om dat te zien van zo dichtbij. Ze zijn lekker aan het grazen en besteden nauwelijks aandacht aan ons. Tijdens onze vorige reis naar Australië hebben we bijna geen kangoeroes in het wild gezien (wel een heleboel dode langs de kant van de weg) maar hier lopen er dus heel veel.
We ontbijten in de recreatieruimte waarna ik heel even tijd neem om wat foto's op onze site te zetten want daarvoor had ik nog niet veel tijd gehad. We sluiten onze mobiele telefoons en ipads aan op de wifi van de camping en zien dan het afschuwelijke bericht dat op woensdag een man tijdens een dolle autorit door Melbourne een aantal mensen heeft aangereden. Echt verschrikkelijk. Op de plaats waar het is gebeurd hebben wij de dagen daarvoor nog gelopen. Niet voor te stellen... Gelukkig waren wij op tijd weg maar ik leef mee met alle slachtoffers.

Aan het begin van de middag besluiten we de crib te pakken en op weg te gaan naar de MacKenzie Falls. De rit met de auto duurt zo'n 30 minuten en gaandeweg klaart ook het weer op en begint de zon te schijnen.
Om bij de watervallen te komen moeten we ongeveer 800m naar beneden lopen. Onderweg komen we op verschillende mooie plekken waar je een prachtig uitzicht hebt over de omgeving. Na de steile afdaling komen we uiteindelijk aan bij de McKenzie Falls, echt prachtig! Maar ja... toen moesten we ook weer naar boven... hmmm niet echt een pretje, maar we hebben het gered en het was zeker de moeite en het zweten waard!

Op de terugweg naar de camping wilden we nog een bakkie koffie drinken. We reden naar het centrum van Halls Gap in de veronderstelling dat daar wel een aantal restaurantjes of cafe's te vinden zouden zijn. Het centrum bleek echter te bestaan uit 1 straat met zo'n 5 winkels, waaronder gelukkig een zaak waar ze koffie en ijs verkochten, wat een geluk hebben wij toch!
Na de koffie en het ijsje, terug naar de camping. Marcel aan het bier en ik aan de rosé. Beiden aan de chips, mmmmm... wat hebben we het toch goed!

's Avonds hebben we weer gebruik gemaakt van de gezamenlijke keuken en naar de Australian Open gekeken. Heerlijk rustig. Op weg naar de doucheruimte om onze tanden te poetsen, werden we verwelkomd door een aantal kangoeroes die heel relaxed op het grasveldje voor de recreatieruimte stonden te grazen. Zo grappig die beesten! En terwijl ik niets vermoedend met schone tanden weer in het donker terug loop naar de crib zie ik ook nog een gigantisch groot hert op nog geen 5m afstand staan. Hoe bijzonder is dat?

Zaterdag 21 januari 2017
Het is bijna niet te geloven dat we al een week van huis weg zijn. De tijd gaat zo snel.
Het is mooi weer en vandaag willen we naar de Boroka Lookout. Vanaf dat punt heb je een schitterend zicht over the Grampians. Daarna zijn we via de Reed Lookout naar the Balconies gegaan. Stuk voor stuk prachtige plekken van nog ongerepte natuur. Wat overigens wel opvalt is de zwart geblakerde bomen waaruit toch weer groene bladeren groeien.

Om kwart over 4 komen we weer terug op de camping en besluit ik een duik te nemen in het zwembad. Nou ja duik.... het bad is 15m lang en 5m breed dus duiken was niet handig. En van afkoelen was ook geen sprake want het water was heerlijk warm! Maar het was toch heerlijk om ff bij het zwembad te zitten en wat te lezen.

's Avonds hebben we weer zelf gekookt.

• 22 Januari 2017 - 10:02

Nicole:

Ziet er heerlijk uit bij jullie!! Mooie foto's!
    En al mooie herinneringen gemaakt.
    Genieten dus!
    Jullie zaten niet slecht bij het AO. Of hebben jullie een flinke telelens gebruikt.
    Ben benieuwd naar de foto van Nadal!

Geniet nog lekker daar!!