Kangaroo Island - Reisverslag uit Kingscote, Australië van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu Kangaroo Island - Reisverslag uit Kingscote, Australië van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu

Kangaroo Island

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone en Marcel

29 Januari 2017 | Australië, Kingscote

Woensdag 25 januari 2017
We maken er vandaag een relaxte dag van. We zitten op korte afstand van de ferry naar Kangaroo Island en hoeven daar pas om 14.00 uur te zijn. Op ons gemakkie ontbijten we op de camping en pakken de spullen in om op weg te gaan. Aangekomen bij Cape Jervis (ferry) nemen we nog een bak koffie bij een het plaatselijke cafe. Cape Jervis is, net als zo veel plaatsen die we onderweg zijn tegengekomen, heel erg klein, dus het cafe was niet te missen!
Om 14.00 uur checken we in bij de ferry en om 15.00 uur vertrekken we. Het is een korte overtocht van maar 45 minuten.
Op KI aangekomen slaan we eerst de nodige boodschappen in voor de komende dagen. Achteraf hadden we dat beter op het vaste land kunnen doen want het is allemaal best duur op KI. Maar goed, we moeten eten, toch?
Daarna op zoek naar ons onderkomen; Kestrel Downs. We hebben eigenlijk geen idee wat we mogen verwachten maar als we na een tocht van zo'n 45 minuten over een hobbelig zand/rots weggetje aankomen bij de cottage overtreft het werkelijk onze stoutste verwachtingen. Het ziet er prachtig uit, zowel van buiten als van binnen. Wat een verwennerij...! Dat wordt genieten.
Als we bijna klaar zijn met het uitpakken van onze zooi, worden we verwelkomd door de eigenaresse van de cottage, Sally Hartley. Een uiterst aardige vrouw die op zo'n 500m van de cottage woont. Ze legt ons uit hoe alles werkt in de cottage en vertelt wat er zoal te doen en zien is in de omgeving. Afgaande op haar verhalen hebben wij niet genoeg aan de 2 volle dagen die ons nog resteren op KI. Ook vertelt zij dat we regelmatig bezoek mogen verwachten van Kangoeroes die rond huppelen in de tuin. En ja hoor, wanneer we later samen op het terras aan de wijn en het bier zitten, komt de eerste al een kijkje nemen. In de tuin is speciaal voor de dieren een watervoorziening gemaakt. Heel voorzichtig drinkt de kangoeroe wat water maar hij (of zij) houdt ons goed in de gaten. Een tweede kangoeroe durft het ook aan om te komen drinken. Wat is dat een leuk gezicht en wat voel ik mij bevoorrecht om hier nu te mogen zijn!

De volgende morgen gaan we redelijk vroeg op pad. Er staat veel op ons programma vandaag. Jammer genoeg is het wat bewolkt maar gelukkig niet koud. We gaan naar Flinders Chase NP. In het NP starten we bij Rocky River waar we een paar korte wandelingen maken door het bos. Er zouden hier Koala's in de bomen zitten, maar helaas hebben wij ze niet gezien. Daarna rijden we door naar de rotsformatie Admiral's Arch waar veel zeehonden zijn te vinden. Daar hebben we meer geluk want de rotsen bij de zee liggen vol!
Onze tocht gaat vervolgens naar Remarkable Rocks. Het woord zegt het, het was inderdaad heel bijzonder. Als vanuit het niets lijken deze rotsen omhoog gestuwd te zijn. (Het blijkt een stuk graniet te zijn dat door de aardkorst omhoog is gedrukt) echt super mooi om te zien.

Het wordt al donker als we weer richting onze cottage gaan. Sally heeft geadviseerd om niet in het donker op de smalle verharde en onverharde wegen te rijden vanwege het wildlife dat vooral 's avonds te voorschijn komt. We zien de gevolgen daarvan veelvuldig langs de kant van de weg liggen helaas. Een kangoeroe tegen de auto krijgen lijkt ons geen pretje en dus moeten we opschieten om op tijd thuis te zijn. Gelukkig lukt dat zonder ongelukken...

Vrijdag 27 januari 2017
We worden wakker met een schitterend uitzicht vanuit onze slaapkamer over de tuin, vallei en het water. Dat is nog eens heerlijk wakker worden!
We maken er een relaxt dagje vanden en pakken onze strandspullen en gaan naar Island Beach, een van de mooie stranden van KI. Het is heerlijk rustig op het strand. Na een half uurtje worden we vergezeld door een familie. Zij elen cricket op het strand. Leuk om te zien hoe enthousiast het spel gespeeld wordt. Ik begrijp echter niets van de spelregels...
's Middags bebben we een boottocht geboekt bij Ocean Safari in Penneshaw, een klein plaatsje op het eiland. De tocht duurt ruim 1,5 uur en laat ons de kustlijn zien van KI. Onderweg zien we dolfijnen en zeeleeuwen. De dolfijnen waren in rust en zwommen rustig rond de boot. De gids vertelde dat zij meestal rond dit tijdstip van de dag slapen. Mooie sprongen hoefden wij dus jammer genoeg niet te verwachten.

Na ons boottochtje besluiten we nog even terug te gaan naar het strand. Aan het einde van de middag gaan we terug naar onze cottage en genieten daar van de avond (AO op tv... spannende wedstrijd van Nadal tegen Dimitrov)

Zaterdag 28 januari 2017
Helaas moeten we onze prachtige cottage verlaten... Ik gad er nog wel een paar dagen langer willen blijven. Niet allen vanwege de cottage maar op KI is nog zo veel te zien. Hmmm, dan toch maar een keer terug komen!

We pakken onze spullen in en vertrekken weer naar de ferry. Om 10.30 uur staat ie gepland en dus moeten we opschieten.

Vanaf Cape Jervis rijden we de hele dag door langs de kust door de Fleurieu route. De wegen gaan door een prachtig groen en heuvelachtig landschap. Soms lijkt het wel wat op de Auvernge in Frankrijk (voel me thuis!)
We stoppen uiteindelijk bij Kingston SE waar we een plekje vinden op een camping. 's Avonds gaan we eten in een soort pub. De ruimte zit helemaal vol. Er is nog net een plekje voor ons aan een tafel waar allemaal gepensioneerde golfers zitten. We raken leuk met ze aan de praat en genieten van onze maaltijd met op de achtergrond op tv de AO (serena williams tegen haar zus vanessa, gewonnen door S)

Zondag 29 januari 2017
We vertrekken vroeg in de ochtend en nuttigen bij een leuk restaurant eerst een heerlijk ontbijtje voordat we echt op weg gaan. Doel van vandaag is Portland, een stadje op zo'n 100km afstand van the Great Ocean Road.
Onderweg is het, zoals gebruikelijk de laatste dagen, erg rustig. We maken lekker wat kilometers. De omgeving is vooral vlak met hier en daar een heuvel. Lijkt wel een beetje op NL af en toe :-)
Als we de provincie Victoria naderen, is het natuurlijk weer tijd voor een fotomomentje. Waarom? Op die grens is het aan de ene kant een half uur eerder dan aan de andere kant; grappig toch?
Rond 16.00 uur komen we aan in Portland. Eerst maar weer wat boodschappen inslaan voor de komende dagen. Als we tegen 17.00u op de camping aankomen is het nog lekker warm en besluiten we om ons biertje/wijntje mee te nuttigen op het strand. Heerlijk!!!

Later op de avond bereiden we onze maaltijd in de gezamenlijke keuken. Je komt zo gemakkelijk met iedereen aan de praat, das zo gezellig! Op de achtergrond staat de tv aan. De finale AO wordt gespeeld tussen Federer en Nadal. Om 22.00u wordt de ruimte gesloten. Jammer genoeg net op een spannend moment. Nou ja, niks aan te doen, we horen de uitslag morgen dan wel. Nu maar zzzzzz....

• 30 Januari 2017 - 16:48

Arja: