Regen, regen en nog meer regen... - Reisverslag uit Nowra, Australië van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu Regen, regen en nog meer regen... - Reisverslag uit Nowra, Australië van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu

Regen, regen en nog meer regen...

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone en Marcel

07 Februari 2017 | Australië, Nowra

Maandag 6 februari 2017
We worden wakker in een grijze wereld... Het is somber buiten. Jammer, maar op zich is het geen probleem want vandaag is een reisdag richting Bega. Een plaats zo'n 400km vanaf Sale.

We nemen afscheid van Ann en gaan op pad. Zodra we een half uurtje onderweg zijn begint het te regenen en dat is zo gebleven totdat we in Tathra (vlakbij Bega) aankomen. We hebben een mooie camping gevonden waar we de crib parkeren :-) We krijgen het advies om te gaan eten bij het restaurant van de bowlingclub. Even voor achten lopen we daar rustig naartoe. We zijn nog maar net op tijd... Het restaurant sluit om 20.00 uur. Hmmm, vreemd... Het is ons wel meer opgevallen dat restaurants en cafetaria's erg vroeg sluiten. Dat is in NL toch anders. Maar goed, we kunnen dus nog net een bord fish & chips bestellen en ik moet zeggen, het smaakte heerlijk!
Als we om 21.30 uur op de camping terug komen heerst daar al volledige rust. We kijken nog even wat tv in de recreatieruimte en gaan dan naar bed. Zzzzzz.... Hopelijk schijnt morgen de zon....

Dinsdag 7 februari 2017
Helaas, geen zon wanneer we wakker worden. Het is nog volledig bewolkt. Waren we eerst nog van plan om een dagje langer op de camping te blijven, nu beslissen we maar om toch de crib in te stappen en te gaan rijden. Misschien is het richting Kangaroo Valley wel mooi?

Maar het geluk is niet met ons. Het blijft alsmaar regenen en regenen en het ziet er ook niet naar uit dat het gaat stoppen. Het vooruitzicht om met deze nattigheid een nacht in de crib te slapen is niet echt aantrekkelijk. Daarom verwennen we ons zelf met een overnachting in een cabin op een campsite in Nowra, een plaats in de buurt van Kangaroo Valley. We boeken de cabin voor 2 nachten. Jervis Bay ligt daar ook in de buurt en daar willen we beslist ook nog naar toe. Waarom? Omdat daar het mooiste strand te vinden is van heel Australië. Tenminste, dat wordt gezegd. Het zand zou ook het witst zijn. Ik ben heel benieuwd of het de competitie kan aangaan met het strand van Whitehaven (whitsundays). Daar zijn we in 2010 geweest en dat vonden wij allebei prachtig. We laten ons graag verrassen. Maar eerst moet natuurlijk die blauwe lucht en de zon weer terug komen!

Als we bij de cabin aankomen regent het nog steeds. We maken een maaltijd voor ons zelf klaar, kijken wat tv en duiken onder de wol. Zzzzzz.... Dromen van witte stranden.....

Woensdag 8 februari 2017
De dag begint nog steeds grijs n nat. Op tv zien we nieuwsberichten over hevige regen in Sydney en omstreken. Hmmmm, dat hebben wij weer! Maar aan de andere kant, voor het land hier is het wel heel goed dat er wat regen valt. Het is al maandenlang erg warm en droog geweest, dus een beetje water gun ik ze wel hoor! Maar 3 dagen achter elkaar? En dan net aan het einde van onze vakantie? Nou ja, we moeten het er mee doen, we hebben geen keus en maken er het beste van.

Na ons ont bijt stappen we in de auto en gaan richting towncentre Nowra. Dan maar een beetje shoppen, haha... Nowra heeft weliswaar een redelijk groot centrum maar toch is er niets van omze gading bij. We drinken een bakkie en stappen weer in onze crib. Het regent nog steeds.

We rijden via een schitterende toeristische route naar Berry en dat blijkt een goede keuze want het is een schattig, pittoresk plaatsje met nog veel authentieke details van jaren terug. Er zijn leuke winkeltjes. We slenteren door de straatjes. Het regent nog steeds.

Bij een schoenenwinkel koop ik een paar te gekke slippers (ik had nooit gedacht dat ik nog een keer Crocs zou kopen, maar heb het nu toch gedaan!) Daarna eten we een overheerlijke tosti en kruipen weer in de crib. Het regent nog steeds.

We vervolgen onze route naar het stadje Kangaroo Valley. Ook nu gebruiken we de toeristische route. We rijden langs het prachtige landschap van Shoalhaven. Helaas ligt het grootste deel verborgen in de wolken. De uitzichten die we gewend zijn te zien, zien we nu niet. Het is een grote witte/grijze massa boven de groene weilanden. Wat zou het mooi zijn om dezelfde route nog een keer te kunnen rijden wanneer de zon schijnt. Ik vrees echter dat dat niet gaat lukken. Het regent nog steeds.

Aan het einde van de middag gaan we terug naar de cabin, drinken wat en stappen vervolgens weer in de crib om naar de dichtstbijzijnde MacDonalds te rijden. Daar is gratis wifi zodat we onze website kunnen bijwerken ;-) Het regent nog steeds.

Morgen weer een nieuwe dag met nieuwe kansen en nieuwe prijzen!