Jervis Bay... Het witste strand van Australie? - Reisverslag uit Jervis Bay Territorium, Australië van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu Jervis Bay... Het witste strand van Australie? - Reisverslag uit Jervis Bay Territorium, Australië van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu

Jervis Bay... Het witste strand van Australie?

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone en Marcel

09 Februari 2017 | Australië, Jervis Bay Territorium

Donderdag 9 februari 2017
Als we de gordijnen opentrekken van onze slaapkamer zien we tot onze grote vreugde dat de zon weer schijnt, joepieeee! We ontbijten snel en checken uit de cabin. We gaan op pad richting Jervis Bay. Op zoek naar het mooiste en witste strand van Australië.

Omdat het gisteren zo grijs en grauw was en we in principe vlakbij Jervis Bay zijn, maken we een kleine omweg door een deel van de route die we gisteren al hebben gereden, nogmaals te rijden. Met de zon en blauwe lucht ziet het er toch allemaal wel heel anders uit.
We rijden nogmaals de toeristische route naar de top van Canbewarra. Het uitzicht is werkelijk waanzinnig. Je kunt nu echt super ver kijken, zo gaaf!

Na deze mooie start van de dag, rijden we rustig naar Jervis Bay. Er is gelukkig nog net 1 plekje op de camping, pfff... Vlakbij de camping, op loopafstand, is een mooi strand. Eerst dat maar eens verkennen. Ziet er inderdaad prachtig uit. Maar is dit dan nu echt het witste strand van Australië? We kunnen het nog niet geloven en besluiten daarom de auto toch maar te pakken en door te rijden naar een ander strand in de buurt, Hyams. Als we terug lopen naar onze auto zien we 2 kangoeroes waarvan er eentje een kleine Joey in de buidel heeft, zo schattig om dat nu een keer echt te zien. Ze waren niet verlegen en lieten ons heel dichtbij komen. Was echt leuk!
Hyams Beach was ook erg mooi. We installeren ons en nemen een duik in het heldere water, heerlijk!!! Er staat een zacht briesje, het is goed uit te houden in de zon, al is het wel belangrijk om je goed in te smeren. Marcel had het liefst factor 50+ gebruikt, maar dan waren we nog witter terug gekomen dan voordat we vertrokken, dus het wordt max factor 30. En ik moet zeggen, dat we inmiddels al een redelijk kleurtje hebben opgebouwd.

Aan het einde van de middag pakken we ons boeltje weer op en gaan boodschappen doen voor de avondmaaltijd. Als we later op de avond de maaltijd aan het klaar maken zijn worden we vergezeld door een Possum, een grappig beest ter grootte van een kat. De start is heel dik en het heeft een lange snuit. Ik schrok wel een beetje toen ie aan mijn been snuffelde. Ik had het eerst niet eens in de gaten, het was al donker en zag niet dat ie onder de tafel zat!
De maaltijd smaakt ons goed. Inmiddels is het al laat. Het wordt een warme nacht...