Rotorua en HobbiTon - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu Rotorua en HobbiTon - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu

Rotorua en HobbiTon

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone en Marcel

27 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Vrijdag 27 februari 2015

Er hangt een dreigend wolkenpak boven onze hoofden, maar de temperatuur is lekker en dus trekken we er op uit naar Te Puia. Dit is een cultureel centrum waar een weaving and carving school is voor Maori mensen. Ook bevindt zich op het terrein de beroemde Pohutu geiser. Gedurende de hele dag komt er stoom uit de geiser maar 1 a 2 keer per uur is er een uitbarsting van water dat wel 30m hoog spuit. Een prachtig spektakel om te zien. Op het park is ook een Kiwi house waar op dit moment 1 Kiwi vogel woont. Het zijn nachtdieren en dus zit de vogel ineen soort darkroom. Uiteraard gaan we daar ook een kijkje nemen want we kunnen NZ niet verlaten zonder een echte Kiwi gezien te hebben. Foto's maken mocht helaas niet... Jammerrrr.

Om 17.00 uur worden we vanaf de camping opgehaald met een bus. Ja ja, we gaan naar een 'echte' Maori show in Tamaki Maori Village. En ondanks alle vooroordelen, vonden we het een leuke show. Natuurlijk erg commercieel, maar samen met alle verhalen die we inmiddels over de Maori mensen hebben gehoord bij Te Urewera en Te Puia, geeft het wel een goed beeld.

Zaterdag 28 februari 2015

Als we wakker worden straalt de zon en is er een strak blauwe lucht. Mmmm, wat is dat heerlijk wakker worden! We staan redelijk vroeg op. We moeten vandaag een behoorlijke rit maken en onderweg willen we ook langs HobbiTon in Matamata. Het ligt op de route van onze volgende bestemming, Whaitianga, aan de noordkust van NZ en bekend om z'n prachtige zandstranden.
Maar eerst dus naar de movie set van de films Lord of the Rings en The Hobbit. Mij zegt het allemaal niet zo veel, ik heb de boeken niet gelezen en de films niet gezien, maar Marcel vindt het geweldig. En ik moet eerlijk bekennen dat het toch wel leuk is om daar te lopen en de verhalen van de gids over de films en hoe ze gemaakt zijn te horen. Rond half 4 verlaten we het park en rijden we naar onze volgende camping in Coromandel, een klein plaatje in de buurt van Whaitianga. Als we op de camping aankomen kunnen we nog net genieten van een prachtige zonsondergang.