Wilson's Promontory Marine NP - Reisverslag uit Wilsons Promontory, Australië van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu Wilson's Promontory Marine NP - Reisverslag uit Wilsons Promontory, Australië van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu

Wilson's Promontory Marine NP

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone en Marcel

02 Februari 2017 | Australië, Wilsons Promontory

Woensdag 1 februari 2017
We vertrekken vanaf onze camping in Port Campbell met als doel Mornington Peninsula. Om daar te komen moeten we bij Queenscliff, een klein plaatsje vlakbij Geelong (aan de kust) met de ferry over naar Sorrento. Onderweg komen we door leuke plaatsen. In Port Fairy trakteren we ons zelf op heerlijke koffie met gebak. Ze weten wel hoe ze gebak kunnen maken hier en als dochter van een banketbakker kan ik dat wel waarderen! Pa en Ma hadden dit ook heerlijk gevonden! Maar helaas kunnen we niet al te lang blijven hangen. We moeten door want het is nog een behoorlijk lange reis.

Aan het einde van de middag komen we om 17.50u aan in Queenscliff en kunnen we gelukkig nog net op tijd mee met de laatste ferry van vandaag. De tocht duurt zo'n 45 minuten en wanneer we in Sorrento aankomen zijn we allebei een beetje gaar van de lange reisdag. We zoeken snel een camping en vinden er een in Rye (vlakbij Sorrento). Eten hebben we nog niet gekocht en dus gaan we al wandelend op zoek naar een restaurant. We belandden in een gezellig mexicaans restaurant met live muziek. Heel leuk!

Na een lange dag lopen we moe maar tevreden terug naar onze crib.

Donderdag 2 februari 2017
We vertrekken redelijk vroeg vanaf de camping. De vorige avond hebben we een leuke BBQ plek langs het strand gezien en daar gaan we ons ontbijtje klaar maken. Heerlijk toch? Uitzicht over de zee, wat wil een mens nog meer?
De reis verloopt soepel en snel. Doel van vandaag is Yanakie, een klein gehucht aan het begin van het Wilson Promentory NP, want daar willen we de komende 2 nachten verblijven.
Als we in de middag aankomen op de camping, komen ook 2 andere nederlanders toevallig gelijk aan. We kiezen een plek uit en raken met elkaar aan de praat. Zij komen net terug vanuit Wilson Prom NP en vragen zich af waarom wij niet op de camping in het park gaan staan; die is volgens hen veel leuker. We nemen hun advies ter harte en vertrekken. En inderdaad, als we de camoing aan de Tidel River bereiken, dan is er een en al bedrijvigheid, erg gezellíg! We mogen zelf een plek kiezen; dichtbij het strand of bij de rivier. We kiezen voor het strand en gaan direct op onderzoek uit. Het ziet er allemaal prachtig uit alhoewel dat niet direct geldt voor de voorzieningen. Er is geen electriciteit bij de plekken beschikbaar en ook geen wifi. Nou ja, dat overleven we wel, toch?

's Avonds koken we op de gezamenlijke BBQ plek op de camping een heerlijke maaltijd met vis en zoete aardappelen. Het stikt van de meeuwen en je moet oppassen dat ze niet het eten van je bord pikken. De avond is redelijk fris en we duiken daarom vroeg de auto in, kijken een film (the hangover) en gaan zzzzz.... Morgen weer een nieuwe dag!

Vrijdag 3 februari 2017
Op de camping is niet een gezamenlijke keuken en dus maken we net als gisteren ons ontbijtje klaar op de BBQ. We worden er steeds handiger in. Van de medewerker bij het visitorcentre hebben we een overzicht gekregen met een aantal mooie wandelingen in het park. We kiezen voor de wandeling naar Mt Bisshop. Het uitzicht vanaf de top zou heel mooi moeten zijn. Het weer is prima, niet te warm of te koud en we gaan op pad. We lopen vooral door het bos en het pad gaat langzaam maar zeker omhoog. Onderweg zien we veel verbrande bomen. Dat is een vreemd en eigenlijk best akelig gezicht. Af en toe krijgen we tussen de bomen al een doorkijkje naar de valei. Als we eindelijk de top bereiken worden we wel een beetje stil... Zo mooi... Onvoorstelbaar ver kun je kijken, echt prachtig!
Langzaam lopen we weer terug naar beneden. Na zo'n wandeling hebben we koffie verdiend. Daarbij komt dat de batterijen en 2 van onze 3 fotocamera's opgeladen moeten worden. We gaan us weer terug naar de camping, nemen 2 long blacks to go en zoeken een plekje waar we electriciteit hebben.

Nadat zowel de batterijen als wij zelf opgeladen zijn, hebben we weer zin om wat te doen. We gaan een korte wandeling vanuit de camping maken met als doel een uitzicht over de Tidel River. Het weer is beter geworden; het zonnetje schijnt ondertussen volop. Het lopen gaat lekker. Het is een prachtige wandeling en we worden telkens verrast met hele mooie uitzichten over de valei, de rivier en de stranden; schitterend! Omdat het zo lekker gaat maken we de wandeling wat langer door een andere route terug te nemen. We moeten wel zorgen dat we om 18.00u terug zijn. We hebben nl geen eten in huis gehaald. We maken het ons zelf vandaag na al die arbeid (!) gemakkelijk door wat te halen bij de camping cafetaria. En die sluit al om 18.00u! We komen om17.50u aan, gelukkig nog net op tijd om een heerlijke 'gezonde' maaltijd te bestellen.

Na de maaltijd nemen we een duik in zee. Nou ja, een duik... Het water is best koud dus we maken ons niet helemaal nat ;-) We liggen nog op het strand tot de zon onder gaat.

Aan het einde van de avond heeft Marcel nog een Wombat gespot op de camping. Gisterenavond hadden we er ook al eentje gezien. Beetje vreemde beesten; harig, ter grootte van een varken en de kop heeft wel wat weg van een Koala. Ze eten alles wat los en vast zit. Ons werd daarom geadviseerd om alle etenswaren in de auto te laten liggen.

Om 22.30u gaat het licht uit...

• 05 Februari 2017 - 19:19

Joukje:

Leuke verhalen weer naast de filmpjes!
    Ben benieuwd wat jullie laatste week gaat brengen..... :-)
    Blijf genieten!

• 07 Februari 2017 - 09:31