Laatste dagen van de vakantie in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu Laatste dagen van de vakantie in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu

Laatste dagen van de vakantie in Sydney

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone en Marcel

10 Februari 2017 | Australië, Sydney

Vrijdag 10 februari 2017
We beginnen aan onze 1 na laatste etappe van onze reis. De laatste is van Sydney naar Amsterdam. Vandaag gaan we dus naar Sydney. Het is een route van zo'n 150km. We nemen ook nu niet altijd de snelwegen maar kiezen voor de toeristische route. Dan duurt de reis weliswaar langer maar je geniet dan wel meer van de omgeving. We rijden door prachtige landschappen; glooiende groene heuvels en bergen, echt schitterend!
Als we in Sydney aankomen, zet marcel mij af bij Rose Bay Park beach. Ik vermaak mij daar de rest van de middag aan het kleine strandje en haventje. Marcel heeft in de city een afspraak met een Cap Gemini collega. Wie weet, gaat hij nog wel eens werken down under en tja, dan moet je als vrouw wel volgen, toch? Maar goed, zo ver is het nog lang niet! Zodra hij mij weer oppikt aan het einde van de middag, gaan we naar het hotel dat we voor de komende 3 nachten hebben geboekt. Het is een net hotel in Kingscross. In de buurt is een en al drukte en bedrijvigheid. Daar moet ik wel weer even aan wennen. De afgelopen weken zijn we dat niet meer gewend. Ook erg vreemd om weer zo veel auto's te zien en weer in de file te staan. Arme Marcel, hij staat vanaf volgende week weer dagelijks in de file...
We eten een heerlijke pizza in wat volgens de receptioniste van het hotel, de beste pizzaria is van Sydney, Mad Pizza. Onthouden want het was inderdaad een super lekkere pizza in een hele gezellige omgeving met ook nog eens een live dj! Wat wil je nog meer? (Misschien een zoet wit wijntje, want die hadden ze niet)
We sluiten de avond af met een MacFlurry en gaan terug naar get hotel. Zzzzz....

Zaterdag 11 februari 2017
Pfff... Nog maar 2 volle dagen Down Under! Die moeten we volledig benutten. We staan daarom redelijk vroeg op, ontbijten en Bondi Junction. Daar staat een super grote shopping mall. Er moeten nog wat souvenirs gekocht worden voor het thuisfront! We gaan er met de trein naartoe; een ritje van nog geen 15 minuten. Een maal bij de mall aangekomen kunnen we niet direct een souvenirwinkel vinden. Aangezien we geen zin hebben om de hele mall te doorlopen, gaan we weer snel naar buiten. In de straten rondom de mall zijn ook allerlei winkels en we vinden gelukkig al snel wat we zoeken. Het is veel te mooi weer om hier te blijven hangen dus gaan we snel op pad nadat we nog ff een bakkie hebben gedaan bij een leuk cafe (waar we aan de praat raakten met een Nederlands meisje, erg gezellig!).
Op advies van Saskia, mijn lieve vriendin die al zo'n 30 jaar in Australië woont, pakken we de ferry om naar Manly Beach te gaan. Prima advies, want het was daar geweldig. Prachtig strand en een zee met super hoge golven. Zo gaaf!!!
Heerlijk bruin gebrand komen we aan het begin van de avond weer terug in ons hotel. Lekker douchen en eten. Mmmmm shusi, daar hebben we zin in!

Zondag 12 februari 2017
Om onze tijd optimaal te benutten en zo veel mogelijk van Sydney te kunnen zien, hebben we weer een bike tour gepland met een gids. Deze keer zijn wij de enige deelnemers, we krijgen dus een prive tour van gids Graeme. Het is een beetje een vreemde man, hij houdt ons niet echt goed in de gaten. Vanwege het warme weer hebben we de beschikking gekregen over E-bikes (ja, zelfs Marcel is overstag). Graeme fietst snel en we zijn hem in no time al kwijt. Hmmm, dat is niet zo prettig! Gelukkig vinden we elkaar weer terug en nadat we wat concrete afspraken maken over hoe snel er gefietst wordt en hoe we aangeven dat er foto's gemaakt kunnen worden (vaak!), fietsen we weer verder.
Graeme vindt het leuk om met ons door Sydney te fietsen maar echt scheutig met informatie is hij helaas niet. Wel krijgen we vanuit allerlei hoeken het mooiste te zien van de stad; we fietsen door mooie parken, gezellige straten en langs marktjes. En natuurlijk fietsen we over de Sydney Harbour Bridge van waaruit we een schitterend uitzicht hebben over Circular Quay, de haven van Sydney. Belangrijkste trekpleister blijft echter toch het Opera House. Het is zo'n bijzonder gebouw! Vanuit iedere hoek ziet het er weer heel anders uit. Ik kan daar naar blijven kijken.
Helaas hebben we daar tijdens de tour geen tijd voor. Als rond 16.00u de bike tour is afgelopen en we bij Lord Nelson Brewery nog even wat hebben gedronken, besluiten we terug te gaan naar het Opera House. We maken nog wat foto's en ik neem mijn laatste vlog op in Down Under. Daarna pakken we de trein naar Bondi Junction van waaruit we met de bus verder reizen naar Bondi Beach. Het weer is ondertussen wat minder geworden. Het is bewolkt en dus is het heel rustig op het anders zo drukke Bondi Beach. Het strand is prachtig en ik kan mij voorstellen dat het heerlijk is om daar te zwemmen en zonnebaden. Jammer dat we dat nu niet kunnen doen maar we zijn blij dat we het beroemde strand nu ook in het echt hebben gezien. Toch maar een keer terug komen dan... ;-)

Wanneer we terug komen in ons hotel, frissen we ons op en zoeken een restaurant waar we wat kunnen eten. We vinden een gezellig 'duits' uitziend restaurant. Ik bestel een schnitzel en krijg er niet 1 maar 2 die nauwelijks op m'n bord passen. Als ik er 1 op heb, zit ik vol. De andere mag ik meenemen in een doggy bag... Nee dankjewel, nog meer bagage??? Dat lukt echt niet hoor!

We gaan terug naar ons hotel en starten met het inpskken van onze koffers. Jemig, wat hebben wij een hoop zooi! Maar op de heenweg gebben we het ook in de koffers gekregen dus moet het ook weer mee terug! Het wordt proppen, maar het lukt. Tegen 23.00u staan de koffers zo goed als klaar. Morgen gaan we weer terug. Nog 1 nachtje zzzzz...