Hoeveel parken heeft Amerika??? - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu Hoeveel parken heeft Amerika??? - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu

Hoeveel parken heeft Amerika???

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone en Marcel

20 September 2012 | Verenigde Staten, Mariposa

19-9-2012

Even geen tijd gehad om te internetten, maar nu hebben we weer een paar minuutjes gevonden om te vertellen hoe het ons is vergaan de afgelopen dagen. We maken in een heel korte tijd erg veel verschillende dingen mee. Dit dagboek is ook voor ons een mooi naslagwerk om later nog eens na te lezen wat we eigenlijk allemaal hebben gedaan en gezien, want dat is inmiddels wel heel erg veel geworden.
We zitten nu, op onze laatste dag voordat we vanuit San Francisco vliegen naar Fort Myers in Florida, in een hotel in Mariposa (Yosemite NP).

Op 15 september, de laatste dag van ons vorige verslag, waren we net aangekomen in Springdale (Zion NP). De 16e ‘s-morgens hebben we daar aan paar leuke hikes gedaan. Zion National Park is heel divers qua natuur; er zijn rotsen, veel groen, zand maar ook veel water en dat maakt het extra leuk. Je kunt het park verkennen per auto, dan zie je al het moois vanaf een afstand, maar je kunt ook mooie wandelingen (hikes) maken, van een half uur tot een hele dag en van heel gemakkelijk tot erg zwaar. Wij hebben natuurlijk voor the easy way gekozen (ik was niet echt gekleed op een zware hike met mijn strandschoentjes….), maar de hikes waren er niet minder mooi om. Zion is echt super mooi en weer heel verschillend van de parken die we tot nu toe hebben gezien.

Halverwege de middag stappen we weer in de auto om naar Las Vegas te reizen. Iets heel anders… Ons hotel staat aan de Paradise Blvd, redelijk dichtbij de Las Vegas Blvd, beter bekend als The Strip. Het hotel heeft een shuttle service naar The Strip waar we graag gebruik van maken. Het is snikheet en we hebben vandaag al een paar stevige hikes in Zion in de benen, dus ook nu the easy way!

Het begint al aardig donker te worden wanneer we op the strip aankomen. Je wordt overweldigd door alle lichtreclames en het geluid op straat. Zo anders als waar we vanochtend waren, dit is echt bizar! Het ene hotel is nog groter en mooier dan het andere. Op de begane grond van de hotels zitten de gigantisch grote casino’s en achterin zijn veel eetgelegenheden waar we lekker hebben gegeten. Daarna slenteren we verder over the strip. Het is werkelijk niet normaal wat je daar allemaal voorbij ziet komen. We keken onze ogen uit; bijvoorbeeld shows gewoon buiten voor de hotels waarbij piratenschepen werden opgeblazen, vuurwerk en fonteinen van water en vuur. Uiteindelijk toch maar, zonder 1 cent uitgegeven te hebben aan het gokken, met de shuttle bus terug naar het hotel gegaan.

De volgende ochtend ontbeten in The Venetian. En wat je daar ziet, dat geloof je echt niet! The Venetian is, zoals zo veel gebouwen aan the strip, een hotel. Op de eerste 2 verdiepingen is een winkelcentrum gevestigd helemaal in Venetiaanse stijl, compleet met grachten, gondels en gondeliers die prachtige aria’s zingen. Dit is echt heet meest bizarre dat ik tot nu toe hier heb gezien. De plafonds zijn licht blauw met wolken beschilderd daardoor heb je de indruk dat je buiten in Venetië loopt. Je vindt er zelfs een plein met duiven en de beroemde brug Der Zuchten. Je raakt werkelijk niet uitgekeken.

Om 13.00 uur toch maar de shuttle bus genomen terug naar het hotel. Er staan nog 2 dingen op het programma die we graag in Las Vegas willen zien; het Sahara hotel waar Marcel en zijn vrienden 24 jr geleden zijn geweest en natuurlijk the Little White Wedding Chapel…. Beiden hebben we snel gevonden en daarna kan de reis verder richting Death Valley, want dat is onze volgende stop.

Laat in de middag komen we aan bij de ranch waar we overnachten. Het is ongelooflijk warm en dus neemt Marcel een biertje in de Saloon en ik weer eerst een duik in het zwembad in de hoop daarvan iets af te koelen. Helaas, dat lukt ook niet echt want ook het zwemwater is warm. Er zit dan niets anders op dan gewoon even heel rustig aan doen… (oei, moeilijk haha).

Tijdens onze rit naar Death Valley hebben we al een goede indruk gekregen van de omgeving. Het ziet er uit zoals de naam doet vermoeden; heel veel zand, stenen, rotsen en zout. Toch ziet het er niet echt ‘doods’ uit. Ook dit is weer heel bijzonder om te zien.

Vanwege de hitte slapen we slecht en staan we vroeg op en gaan op pad naar Zabriskie’s Point en Dante’s View. Vanuit die uitkijkposten heb je een prachtig uitzicht over de omgeving. Zabriskie Point is een van de heetste plekken op aarde en wordt gekenmerkt door het pastelkleurige golvende duinlandschap. Dante’s View geeft vanaf een hoog punt overzicht over Badwater Basin (het laagste droge punt in Noord Amerika en onderdeel van een grote zoutvlakte).

Ons volgende hotel staat in Mammoth Lakes. De rit naar Mammoth Lakes was erg lang en warm. Uiteindelijk kwamen we pas tegen vijven aan. Ons verblijf was een lodge De Alpenhof. Even dachten we dat we in Oostenrijk of Zwitserland waren aangeland maar Mammoth Lakes blijkt een heel gezellig wintersport dorp te zijn helemaal opgezet in Europese sferen. Toen we ’s avonds een eetgelegenheid zochten, bleek overal de kerstverlichting al te branden en er stonden zelfs al een aantal kerstbomen! Moet echt niet gekker worden!

Mammoth Lakes ligt in een national park Devils Postpiles en ook in dit park wilden we een kijkje nemen. Zo gezegd, zo gedaan. Vanochtend dus de wandelschoenen (lees sandalen….) aangetrokken en de auto ingestapt richting Devils Postpile en the Rainbow Falls. Devils Postpile is een heel bijzonder natuurlijk wonder. Op een berg staan smalle pilaren strak naast elkaar. De pilaren hebben iets weg van een groot orgel van zo’n 50 meter lang. De pilaren zijn basaltblokken die gevormd zijn door afgekoelde lava. Heel apart om te zien en te bedenken dat de natuur dit zelf zo heeft neer gezet.

Na dit stukje wonderlijke natuur rijden we door naar de Rainbow Falls. We parkeren onze auto. De wandeling naar de watervallen blijkt langer en pittiger dan gedacht en ook deze keer is mijn schoenkeuze niet echt goed geweest! Maar helaas, er is geen weg terug, dus ff doorbijten. Maar het was het allemaal wel waard, want we hebben wel de regenboog in de waterval gezien!

Daarna was het tijd voor onze laatste reis naar Yosemite National Park. De rit daar naar toe was eigenlijk net als de afgelopen dagen; redelijk saai. Aangekomen bij Yosemite NP bleek de omgeving daar alles behalve dan saai. Het park is heel groen met veel riviertjes, meren en gigantisch grote rotsen. Echt super mooi om te zien.

We doorkruisen het park van oost naar west omdat ons hotel aan de west kant, net even buiten het park, ligt. Daardoor krijgen we al een heel goede indruk van de schoonheid van het park. We besluiten om een kleine omweg te maken en nu alvast alle dingen te bezoeken die we willen zien. We zijn beiden nu toch wel een beetje ‘parken moe’ en willen morgen ff een dagje gewoon misschien wel ‘niets’ doen? Maar…. daar moeten we nog even over nadenken, haha (we weten zo onderhand niet meer wat stil zitten is).
Maar goed, voor nu is het genoeg ;-))

Bye bye and….. have a good one!

• 20 September 2012 - 21:01

Marian:

Mooi al die verhalen over- ik geloof- een heel heet deel van Amerika. En dan ineens lees ik iets over een gezellig wintersportplaatsje......

Groeten!

• 21 September 2012 - 10:00

Marion:

Natuurlijk zijn jullie parken moe, kan toch niet uitblijven na al die parken!!!!
    Maar wat bijzonder he. Je hebt het toch maar mooi zelf gezien. Ik ben benieuwd naar de foto's (kerstverlichting, wedding chapel, zion, enzv, enzv. ..............
    Rust maar eens lekker uit en geniet daar dan ook van.
    Als het lukt bel Ma dan even, haar vriendin, Hieke, is plotseling overleden.
    Lieve groeten Marion

• 21 September 2012 - 20:22

Joukje:

Hoi Marcel en Simone,
    Ik had jullie verlaten "in Carmel" dus dat was even flink bijlezen ;-). Veel herkenbaars gelezen en ook gezien: Santa Barbarba, LA en wat jullie daar gezien hebben, de highway's naar o.a. Tucson en Las Vegas, de GC en wat jullie melden over de prachtige uitzichten en kleuren en alles wat jullie beschrijven over LV; wat deja vu's weer en leuk om te lezen.
    De parken ken ik zelf niet maar wel zelfde soort enthousiaste verhalen als ik van anderen heb gehoord met een soortgelijke reis.
    Nu lekker bijkomen in Florida. Zal ongetwijfeld ook weer bijzonder worden.
    Blijf genieten! Voordat je het weet zit je weer hier ;-)!
    Liefs Joukje