Zwemmen met dolfijnen in Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu Zwemmen met dolfijnen in Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu

Zwemmen met dolfijnen in Kaikoura

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone en Marcel

17 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Dinsdag 17 februari 2015

Alweer vroeg uit bed... De wekker gaat om 06.30 uur... Oeps, das schrikken! Maar voor vandaag staat er wel iets erg leuks te wachten. We gaan n.l. zwemmen met dolfijnen. Het lijkt mij super leuk maar ook best wel spannend; het blijven wilde dieren. Als we om 08.00 uur bij the dolphin encounter aankomen krijgen we een wetsuit, een muts, een snorkel en flippers aangemeten. Met enige pijn en moeite persen we ons in het wetsuit (jemig wat zit dat ding strak, maar aan de andere kant lijk ik wel ineens super slank... haha). Net als gisteren vertrekken we eerst met een bus naar de werf. Daar wacht onze boot. Wanneer we zo'n 20 minuten hebben gevaren krijgen we al een sein dat een grote groep Dusky dolfijnen is gespot en dat we ons moeten gaan klaarmaken om het water in te gaan. De spanning stijgt... De hoorn gaat af en we mogen het water in. De dolfijnen zwemmen rond en tussen ons in en door.. Het is echt geweldig om ze van zo dichtbij te kunnen zien. Ze zwemmen best snel maar als je zelf rond draaiende bewegingen maakt, dan lijkt het er op dat zij dat leuk vinden en met je meedraaien, zo leuk om te zien (ik werd er alleen wel wat draaierig van...). De groep zwemt na een kwartiertje bij ons weg en wij stappen weer op de boot. Gelukkig blijft het niet bij deze ene keer maar krijgen we nog 2 keer de kans om met de dolfijnen te zwemmen. De groep is meer dan 200 dolfijnen groot. Ze springen en spelen rondom onze boot. Wat een bijzondere ervaring is dit...!
Als we rond 13.00 uur terug keren bij ons appartement, duiken we onder de douche en besluiten om nog een wandeling te maken langs de kustlijn (klif) van South Bay Kaikoura (thnx Svenja voor de tip). Een pittige wandeling want de zon staat strak aan de hemel en brandt behoorlijk, maar alle inspaningen zijn de moeite waard want vanaf bovenop de klif heb je een prachtig uitzicht over Kaikoura en haar kustlijnen.
De middag wordt relaxed afgesloten; languit op de handdoek in de tuin bij ons appartement en voor de avondmaaltijd gaan we voor de verandering eens uit eten! De eigenaresse van ons appartement heeft The Green Dolphin aanbevolen, dus dat gaan we maar eens uitproberen!
Morgen zetten we onze reis voort richting Nelson/Abel Tasman en moeten we weer in onze puptent op wielen slapen. Hmmm, ik zal ons appartement hier wel missen hoor! Maar er komt vast wel iets anders leuks voor in de plaats. Ben benieuwd wat ons te wachten staat.