Lake Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu Lake Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu

Lake Taupo

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone en Marcel

24 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Taupo

Dinsdag 24 februari 2015

Nog nagenietend van onze prestatie van gisteren, worden we vanochtend wakker. We ontbijten rustig met een lekker bakkie en een paar boterhammen met ei en bacon, mmmm lekker! In de loop van de ochtend pakken we onze spullen weer op en stappen in de auto. De volgende stop is Lake Taupo. Daar blijven we 1 nacht. Donderdag worden we n.l. verwacht bij Te Urewera Treks NP voor een spannende overnachting in het regenwoud. Maar eerst Lake Taupo, het grootste meer van NZ. Het klinkt mischien arrogant, maar als we aankomen bij het meer zijn we niet echt onder de indruk vn haar schoonheid. We hebben inmiddels al zo veel mooie meren gezien dat deze er niet echt bovenuit steekt. Natuurlijk, het is mooi, heel mooi... Maar het is niets vergeleken met b.v. Lake Tekapo of Pukaki. Maar goed, we behelpen ons hier wel mee hoor ;-)
Ten noorden van het meer ligt een soort park 'Craters of the moon'. Over het park kun je een wandeling maken langs allemaal kraters in de grond waaruit hete stoom omhoog komt. De stoom is zo'n 140 graden en ruikt wat vreemd. Het is erg bijzonder om te zien. Als we terugkeren op de camping is het al weer tijd om te eten en eindigen we onze avond in de TV room met een spelletje candy crush...