Melbourne by bike by 35gr en The Australian Open! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu Melbourne by bike by 35gr en The Australian Open! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu

Melbourne by bike by 35gr en The Australian Open!

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone en Marcel

19 Januari 2017 | Australië, Melbourne

Dinsdag 17 januari 2017
Leuk idee... met de fiets de stad verkennen. Eigenlijk doen wij dat wel vaker als we een weekendje weg zijn dus dit was ook een van de eerste excursies die we hadden gepland voor Melbourne. Waar we echter niet direct rekening mee hadden gehouden was het feit dat het wel eens heel erg warm zou kunnen worden! En ja hoor, de hoofdprijs... zo'n 35gr de hele dag! Heerlijk toch? Hmmm ook als je aan het fietsen bent (vaak berg opwaarts...)? Ach je moet er wat voor over hebben he? En ik kan jullie zeggen, het was zeker al het zweten waard! De tour begon een uur eerder vanwege het warme weer. We hadden Melbourne afgelopen maandag al een beetje verkend per voet maar nu zijn we op nog veel meer mooie en leuke plekken geweest. Het is echt een heel gezellige stad waar zo veel gebeurd. Wat ons vooral opviel was get vele strest art. in heel veel kleine steegjes vind je de mooie schilderingen op de muren en zelfs 3D kunstwerken, echt heel mooi! Tussen de middag heerlijk geluncht met onze gids Geoff en de mede fietsers. Was erg gezellig. Geoff nam ruim de tijd om ons van alles en nog wat te vertellen over de omgeving, de bezienswaardigheden en leuke plekken om later nog eens te bezoeken. Om half 4 eindigde de tour en zijn we mie maar voldaan weer terug gekeerd naar ons hotel. 's avonds zijn we weer terug gegaan naar een van de leuke straatjes die Geoff ons heeft laten zien om daar gezellig te eten.

Woensdag 18 januari 2017
De dag dat we wen wedstrijd gaan bezoeken tijden The Australian Open! We hebben tickets voor de wedstrijd van Murray tegen Rublev. We starten de dag met een heerlijk relaxed ontbijt in St kilda. Daarna vertrekken we per tram. We stappen uit bij de halte van het Shrine of Remembrance. Een prachtig momument dat in 1921 us gebouwd ter nagedachtenis aan alle Australiërs due hebben gevochten in WO I. In de loop van devjaren us het ook een monument geworden voor andere oorlogen waarbij Australiërs zijn omgekomen. Ieder uur wordt er nog een speciale ceremonie uitgevoerd 'so we will not forget'. Heel indrukwekkend.

Om 16.00 uur vertrekken we naar het festival terrein van de AO. Daar wordt get publiek al op allerlei manieren bezig gehouden. We zijn oa op de foto gegaan met Rafaël Nadal! Overal staan grote TV schermen waarop de wedstrijden zijn te volgen, ook voor mensen die geen toegangskaarten hebben gekocht. Om 17.00 uur mogen wij het echte AO terrein op en bekijken we de dames dubbel wedstrijd van Michaela Kraijcek (en een Canadese dame wiens naam ik ben vergeten). Ze wonnen de wedstrijd vrij overtuigend dus dat was een mooi begin. Daarna naar de Rod Laver Arena. Daar was een dames enkel spel aan de gang. Langzaamaan liep de arena vol want aansluitend zou de wedstrijd van Murray beginnen. Hij moest spelen tegen een 19 jarige Rus Rublev. Afgaande op de uitslag zou je denken dat het een gemakkelijke wedstrijd was maar niets is minder waar. Rublev bood goed partij en liet Murray behoorlijk lopen. Zelfs zo erg dat hij viel en zijn enkel verzwikte. Heel even zag het er wat naar uit maar Murray herstelde zich snel en wist de partij toch met overtuigende cijfers te winnen. Super leuk om mee te maken!!!

• 19 Januari 2017 - 18:32

Laura:

Leuke en mooie ervaringen! En lekkere temperatuur!! Hier in Langeac is het al dagen min 10/min 11 met vaak een gevoelswaarde van meer dan -12. Veel plezier nog en denk aan mij bij wie de ijspegels aan de neus hangen als je een lekker koud glas drinken neemt ;)