Sale... daar wil ik zijn! - Reisverslag uit Longford, Australië van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu Sale... daar wil ik zijn! - Reisverslag uit Longford, Australië van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu

Sale... daar wil ik zijn!

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone en Marcel

04 Februari 2017 | Australië, Longford

Zaterdag 4 februari 2017
Niet te geloven... We zijn al 3 weken van huis! Wat gaat de tijd toch snel!

We zijn redelijk vroeg wakker, de zon schijnt en dus besluiten we het ontbijt op de camping over te slaan en snel op weg te gaan zodat we een beetje op tijd bij onze volgende bestemming aankomen. Doel van vandaag is Frogs Gully Cottages in Longford, een klein plaatsje vlakbij Sale (Gippsland). Klinkt goed 'Sale'; wie wil daar nu niet naar toe?

Het is een route van 120km dus dat valt mee. Toch lijken de kilometers hier wel langer te duren want zelfs over zo'n korte afstand doe je hier al gauw 2 uur. Tel daar de diverse stops (oa in Zport Albert waar ze de beste Fish & Chips uit de omgeving verkopen maar die wij helaas niet hebben geproefd) voor een foto, bakkie, tanken en wat boodschappen bij op, dan ben je zo een halve dag verder.
Al met al komen we dus pas tegen 14.00 uur aan. De cottage ziet er heel goed uit en de ligging en uitzicht zijn echt waanzinnig! Toch besluiten we daarvan nog niet te gaan genieten. We hebben onze zinnen gezet op de Ninety Mile Beach? Dat schijnt 1 van de grootste en mooiste stranden van de wereld te zijn. Dat moeten wij toch wel even controleren! En ik kan jullie zeggen... Het klopt! Het is echt een prachtig strand, oneindig lang en ook behoorlijk breed. We nemen een duik (nu wel een echte...). Het water is heerlijk. De rest van de middag genieten we van de zon.

Einde van de middag faan we weer terug naar onze cottage.in de vijver waarop we uitkijken zitten diverse vogels. Leuk om dat te zien vanaf ons terras We douchen en koken een heerlijke maaltijd. Vanaf ons terras hebben we een prachtig uitzicht over de vallei. Ik heb het al vaker gezegd, maar toen ik daar vanavond zat voelde ik mij zo bevoorrecht, wat een geluk, niet te beschrijven....

Ben benieuwd wat morgen brengt! (Ik hoop ook WiFi zodat ik al mijn verslagen op onze site kan zetten)

Zondag 5 februari 2017
We worden wakker in onze heerlijke cottage in longford (Frog Gully Cottages). Toch wel weer gek om in een normaal bed te slapen, haha!
We hebben een aantal wandelingen op het programma staan vandaag maar eerst uiteraard een lekker ontbijtje. Op een lege maag doe je niet veel, toch?

We rijden naar Tarra Bulga NP. Bij aankomst staan we nog even bij de auto naar de kaart te kijken. Er komt een jongeman op ons afgelopen. Hij is een ranger van het NP en vraagt of hij ons ergens mee kan helpen. Hij biedt aan om met ons mee te lopen door het regenwoud (Corrigan Suspension Bridge walk) en ons informatie te geven over de bomen en dieren. Wij maken natuurlijk graag gebruik van zijn aanbod. Hartstikke leuk! Hij stelt zich voor als Bernard en gaandeweg de wandeling vertelt hij dat hij uit Sale komt. Wij vertellen hem dat we verblijven in een cottage in Langford dat vlakbij Sale ligt. We komen er achter dat hij een goede bekende is van Ann de eigenaresse van onze cottage. Kleine wereld...

De wandeling voert ons langs prachtige oude, enorm grote bomen en prachtige grote varens. Bernard, of zoals hij zelf zegt ranger Berni, weet er van alles over te vertellen. Hoe leuk is dat?

Na de wandeling rijden wij door om nog twee watervallen te bekijken; Cyathea falls en de Tarra Falls.

Het begint ondertussen al laat te worden. We hebben nog een aardig eindje te rijden voordat we terug komen bij de cottage. Het is nog lekker weer alhoewel we wel merken dat het wat broeierig wordt. Er zit regen aan te komen! Toch kunnen we nog even lekker buiten op het terras zitten en genieten van een biertje, wijntje en het prachtige uitzicht. We spotten naast alle vogels nu zelfs een vos!

Om 20.00 uur begint het dan toch te regenen en gaan we naar binnen om te eten. Wanneer we klaar zijn met eten en ons hebben geïnstalleerd op,de bank voor de tv, breekt de hel buiten los. Het begint enorm hard te waaien en regenen. Wat een geluk dat we in de cottage slapen en niet in de crib want het spookt verschrikkelijk!