Brrrrr........ wat (was) het koud! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu Brrrrr........ wat (was) het koud! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu

Brrrrr........ wat (was) het koud!

Door: marcelensimone

Blijf op de hoogte en volg Simone en Marcel

16 Oktober 2010 | Australië, Sydney

14-10-2010
Prachtige dag, heerlijk zonnig, korte broeken weer! Na een tochtje van zo'n 1,5 uur, aangekomen in Katoomba, een klein stadje dat ligt middenin de Blue Mountains. Een belangrijk toeristische trekpleister is de 3 zusters; 3 steile bergtoppen naast elkaar. Heel mooi om te zien. Via een mooie wandeltocht vanuit diverse 'lookouts' te bekijken. Daarna op zoek naar het motel dat we via het i-point hebben geboekt (het Sky Rider Motor Inn). Zag er prima uit. Het zou onze stek worden voor 2 nachten want naast de 3 zusters is er nog veel meer moois te zien in de BM. Ook natuurlijk het stadje Katoomba bezocht. Vreemde plaats; beetje alternatief, veel kunst, antiek en eetgelegenheden.
15-10-2010
Voor de verandering 'uitgeslapen'! Na een heerlijk ontbijt richting Scenic World en een tocht gemaakt via een korte treinrit, wandeling door het regenwoud en een kabeltram weer terug omhoog. Vanuit allerlei 'lookouts' prachtige foto's kunnen maken van de bergen. Jammer genoeg werkte het weer niet echt mee, want zo mooi als het gisteren was, zo nat was het vandaag. Gelukkig nog niet zo heel erg koud (maar dat zou snel veranderen...) 's Middags een mooie maar zeer vermoeiende wandeling gemaakt naar de Wentworth Falls. Lange steile trap naar beneden en daarna weer omhoog, pffff.... :-(
16-10-2010
Ik dacht dat we het koude weer hadden achter gelaten in Nederland, maar tot groot vermaak van alle Aussies in Katoomba, sneeuwde het vanochtend en daar hadden wij, bij het pakken van onze koffers, natuurlijk geen rekening mee gehouden. Dus kou lijden....
Gelukkig hadden we niet echt iets heel bijzonders op het programma staan voor vandaag, behalve onze reis van Katoomba naar Port Maquarie. Een reis van ruim 500 km. Normaal geproken gemakkelijk in 1 dag te doen, maar hier werkt dat toch iets anders. Uiteindelijk pas om 19.00 uur aangekomen. Snel een motel gezocht en gegeten, want na zo'n dagje ben je wel gaar...
Gelukkig is het weer helemaal opgeklaard. We zien iedereen hier weer in korte broeken lopen, dus dat gaat vast goed komen :-)

• 16 Oktober 2010 - 11:59

JP:

Sneeuw, wauw. Wie had ook al weer gezegd dat je in de lente beter van noord naar zuid kan reizen in AUS? Hebben jullie al (levende) kangoeroes en koala's gezien? Wat is jullie route eigenlijk?

• 16 Oktober 2010 - 17:10

Marion:

Hoi Simone en Marcel, Wat een prachtige foto staat hier. Dat beloofd wat voor de rest. Dat jullie sneeuw hebben!!! Heel apart. Hier is het vooral veel wind en vanacht nachtvorst! Groetjes Marion

• 16 Oktober 2010 - 17:49

Sandra:

Hoi M&S, jullie maken een uniqum mee, want de sneeuw in het oosten van Australië is zelfs hier op het Journaal !!! Da's toch super dat jullie dit nu meemaken hahahaha. Veel plezier in het veel warmere Port Maquire.
    doei, KSLM