Op naar het noorden... - Reisverslag uit Maroochydore, Australië van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu Op naar het noorden... - Reisverslag uit Maroochydore, Australië van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu

Op naar het noorden...

Door: marcelensimone

Blijf op de hoogte en volg Simone en Marcel

21 Oktober 2010 | Australië, Maroochydore

18-10-2010
Vandaag gaat de reis verder van Coffs Harbour naar Elanora, een klein plaatsje zo'n 100km onder Brisbane. In Elanora woont Saskia, een vriendin van vroeger. Zij is zo'n 25 jaar geleden naar Australie geemigreerd en woont daar nu in een prachtig huis aan de Gold Coast, samen met haar ouders. Het was super gezellig om haar weer te zien.

19-10-2010
Prachtig weer... en dus gaan we naar de Springbrook Falls. Erg mooi, heel indrukwekkend, zo uitgestrekt als het gebied is. We zijn iets vroeger dan verwacht weer terug in het motel en dus nemen we het er even van en installeren we ons bij het zwembad (waar wij overigens de enige gasten zijn, haha). Maar toch erg lekker om even te relaxen.
's Avonds met Sas uit eten geweest.

20-10-2010
Bah, het regent! Maar aan de andere kant ook niet heel erg, want we willen vandaag naar Brisbane. Met de trein toch een reis van ruim een uur.
Brisbane is een vrij moderne stad maar waar ook redelijk wat oude cultuur is te vinden. Door het sombere weer beperken we ons een beetje tot de overdekte gelegenheden (shoppingmalls... :-), ach... ook niet verkeerd voor een keertje, toch?)

21-10-2010
Al weer tijd om te vertrekken uit Elanora. Afscheid van Sas is al gisteravond genomen. Gelukkig niet voor lang, want Sas komt volgend jaar juni weer naar Holland. Gezellie!
Onze toch vandaag gaat verder naar het noorden. Bedoeling is dat we vandaag zo'n halverwege Hervey Bay gaan komen. Onderweg nog naar de Australia Zoo geweest; opgezet door Steve Irwin. Eindelijk levende kangaroes en koala's gezien. Tijdens onze trip zijn we wel regelmatig kangaroes al tegengekomen, maar dan, helaas, levenloos langs de weg!
Bijzondere dierentuin waar veel verteld wordt over de dieren in Australie en waarom ze zo belangrijk zijn.
Uiteindelijk om 16.00 uur aangekomen in Maroochydore op een caravanpark waar we de nacht doorbrengen in een cabin.

• 21 Oktober 2010 - 17:56

Marco:

Hoi M&S, wat leuk om jullie reisverslagen te lezen. Jullie hebben al veel gezien en gedaan. Nog heel veel plezier en natuurlijk goed weer ;-) gewenst! Groetjes Marco

• 22 Oktober 2010 - 18:24

José:

Hallo allebei,
    Klinkt allemaal super!
    Wat maken jullie veel mee!
    Blijven genieten!
    Groetjes,
    José

• 22 Oktober 2010 - 20:24

Marion:

Hoi S&M, leuk hoor om op afstand jullie reis te volgen. Gaat volgens mij helemaal goed met jullie. Hier is alles ok. Lieve groetjes Marion