New York City - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu New York City - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu

New York City

Blijf op de hoogte en volg Simone en Marcel

03 September 2012 | Verenigde Staten, New York

1-9-2012
Gearriveerd... De reis is prima verlopen, mooi op tijd! Temperatuur in NY is heerlijk. Zonnetje erbij, wat wil een mens nog meer. Snel met de taxi naar het hotel; midden in Manhattan, dus helemaal perfect. Om 17.00 uur de wandelschoenen aan en op pad. In eerste instantie gewoon maar een beetje rond gelopen en dan sta je in eens voor het Flatiron building, echt heel apart. Heerlijke koffie gedronken... en daarna verder richting Time Square en Broadway. Kijken of we nog goedkope kaarten kunnen scoren voor een show. Maar helaas, goedkoop kennen ze hier niet. Musicaltickes beginnen zo'n beetje bij 100 dollar en da's ons net iets te veel. Om 21.30 uur (03.30 uur NL tijd) gaat bij ons het lampje uit en verlangen we naar bed... zzzzzz......

2-9-2012
Vroeg uit de veren want we wilden vandaag veel zien en doen.
Eerst heerlijk ontbijten bij 'Bread and Butter' aan de overkant van ons hotel. Goede bodem gelegd voor een stevige wandeling. Die ging via fifth avenue naar West Broadway, daarna naar Wall Street. Om 13.30 uur moesten wij ons melden bij de haven omdat we een boottocht hadden geboekt op de Shearwater zeilboot (www.manhattanbysail.com). Deze bracht ons over The Hudson langs Ellis Island naar het vrijheidsbeeld op Liberty Island. Toch wel indrukwekkend hoor, om 'm dan nu een keer in het echt te zien. Daarna weer terug naar de haven. Even wat gegeten en gedronken en toen weer op pad. Het volgende doel is The High Line. Een heel nieuw park dat is gebouwd langs een oude (niet meer in gebruik zijnde) spoorlijn die boven de weg - ongeveer ter hoogte van de tweede verdieping van een woning - is gebouwd. Heel bijzonder om daar te lopen. Tussen al die hoge gebouwen ligt zo maar zo'n groenstrook, met af en toe grasveldjes, lekkere ligstoelen en banken. Je hebt hierdoor ook hele mooie uitkijkplekken over de haven en de straten van de stad.
Best een lange wandeling en we zijn blij als we om 19.00 uur in het hotel terug zijn. Heel even op bed... om 20.30 uur worden we weer wakker! Onze magen knorren weer. Lekker gegeten in een restaurant in de buurt waar we op de rooftop konden zitten. Dat is erg populair hier in New York. Van Yvon een leuk adres gekregen van een heel bijzondere rooftopbar op Fifth Avenue en daar zijn we natuurlijk even gaan kijken. En bijzonder was het zeker. Helaas geen relaxte lounge plek voor ons op het dak want die waren alleen bedoeld voor gasten die bereid waren om minimaal 250 dollar te besteden en dat was voor ons vandaag net even te veel. Wij hebben onze cocktail en bier dus bij de bar opgedronken. Overigens was dit wel op de rooftop, dus we hebben niets gemist van het mooie uitzicht.
Om 23.30 richting hotel. Het is weer mooi geweest voor vandaag.
Morgen is er weer een dag.

• 03 September 2012 - 08:29

Emelien:

Hoi!
    Zo te lezen vermaken jullie je prima! Toen ik las dat jullie in Manhattan zaten dacht ik 'oh jullie moeten ook naar de high line gaan'. Maar zo slim waren jullie al! Ik ben jaloers, die wil ik ook nog echt een keer zien!! Gaan jullie ook nog naar het Guggenheim museum? Ik ga zo voor het eerst weer een dagje op de uni doorbrengen :/
    Veel plezier nog in NYC!
    xx

• 03 September 2012 - 08:54

Marion:

Hoi Marcel en Simone,
    Dat klinkt allemaal heel goed wat jullie meemaken. Reserveren jullie ook nog wat momenten om gewoon te "niksen/luieren"? Daar is vakantie ook voor bedoeld hoor! Maar ik begrijp dat NY jullie geen rust voor geeft. Misschien later in de reis he.
    Geniet ervan. Lieve groeten, ook van Kees, Marion

• 03 September 2012 - 11:04

Leni:

Ha jongelui
    Wat een bofkonten. En ik maar loeren op het station of je er ook stond. Nee dus en nu snap ik waarom.
    Maak er een mooie reis van. Ik zal proberen af en toe te lezen.
    Geniet van alles wat je ziet en mee maakt en denk, zoals Marion ook al schrijft, ook af en toe aan rusten.
    Heel veel plezier en tot lezens. Groetjes uit Ugchelen.

• 03 September 2012 - 11:20

Yvonne:

Hoi Simone en Marcel,

Gaaf dat jullie zijn gaan kijken bij de 230th fith avenue rooftop bar, prachtig uitzicht of niet dan!!
    Ben je ook nog bij Eataly geweest vlakbij de Flatiron buildiing, die grote Italiaanse supermarkt met
    allemaal kleine restaurantjes erin?? Gaan jullie Joukje ook nog ontmoeten en een borrel met haar
    drinken??? Lijkt me helemaal grappig om elkaar daar te zien. In ieder geval hebben jullie een prachtige
    start gemaakt van jullie reis, deze kan alleen nog maar mooier worden!! Heel veel plezier!

Dikke knuf,
    Yvon
    XX

• 03 September 2012 - 16:27

Sandra:

Hoi Simone en Marcel,
    De kop is er af en het klinkt al geweldig wat jullie allemaal doen. Heel veel foto's maken hoor en dan Simone die later lekker scrappen bij mij in de winkel Scrap & Co :)
    Leuk om deze verslagen te lezen.
    Doei, Sandra en Kees

• 03 September 2012 - 17:53

JP:

Hoi Marcel,

Klinkt goed weer zo'n rondreis, moet ik ook maar weer eens doen.
    Wat is het programma van de rondreis?
    Ben je thuis al gewend aan wonen in een dorp?
    Ik zou in NYC Imagine en ESB bezoeken!

groet,
    JP

• 05 September 2012 - 20:31

Joukje:

Hi Simone en Marcel,

Ik had ook al een berichtje geplaatst vanuit NY (toen stond er nog geen eerste update van jullie) maar kan dit bericht nu nergens meer terug vinden....
    However ik ben terug van een geweldige week NY (heb o.a. alles gezien wat jullie hierboven gemeld hebben, alleen ik heb niet op de Hudson gevaren maar de East River (ligt) precies aan de andere kant) en ben op Liberty en Ellis Island geweest. En weet dus waar jullie over praten.
    Zit nu met 1385 foto's en ca. 20 filmpjes weer in Apeldoorn :-( . Van jullie verwacht ik dus straks het viervoudige..... ;-)
    Geniet van alles wat je tegenkomt en nog gaat mee maken!

Liefs Joukje