If you're going to San Francisco... - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu If you're going to San Francisco... - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu

If you're going to San Francisco...

Blijf op de hoogte en volg Simone en Marcel

06 September 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

5-9-2012
We hebben inmiddels de eerste dag in SF er op zitten (oh ja, Kees... gefeliciteerd! bij ons is het nog 5-9 dus mag het nog ;-)) Eerst nog even vertellen wat we de derde dag in NY hebben gedaan.

3-9-2012
De dag begonnen met een lange wandeling richting de East River, Little Italy om via China Town aan te komen bij Ground Zero. Op de plek waar op 11-9-2001 de Twin Towers stonden, zijn nu 2 monumenten geplaatst. Ter grootte van de oorspronkelijke oppervlakten van de torens zijn bassins geplaatst die omringd zijn met koperen platen met de namen van alle slachtoffers van 9-11-2011. De bassins zelf zijn grote gaten waarbij vanaf de bovenkant van alle zijden water als watervallen naar beneden valt. In het midden van de bassins, weer kleinere bassins waarin het water verder wegloopt. Heel indrukwekkend om daar te staan.
Onze volgende stop is iets vrolijker... Central Park. Te ver om te lopen dus pakken we de trein en zijn er binnen een half uur. Het park is enorm groot en dus lijkt het handiger om een fiets te huren. We fietsen zo het hele park door en zijn zo'n 1,5 tot 2 uur onderweg! Erg leuk om te zien hoeveel mensen daar bezig zijn, fietsend, lopend, joggend (zelfs achter kinderwagens), heel gezellig. In het park zijn ook een aantal grote en kleine meren waar met bootjes op wordt gevaren.
Daarna richting het Rockefeller Center voor een Top of the Rock tour op het bovendek van the Rockefeller building. Eerst met de lift naar de 67e verdieping, daarna nog met de roltrap en een gewone trap naar het
allerhoogste dek. Van daaruit heb je een super mooi uitzicht over NY.
Rond 18.00 uur dalen we weer af naar de begane grond en zoeken we een restaurantje voor een snelle hap. En daarna natuurlijk een heerlijke coffee at Starbucks en terug naar ons hotel.

4-9-2012
Vroeg uit de veren. Er staat ons weer een vliegreis te wachten van NY naar San Francisco. Reis verloopt prima. 's Middags rond 15u waren we al in ons hotel. Zoals we al vaker hebben gedaan, eerst maar wat rond gelopen in de omgeving. In ons enthousiasme dachten we dat we dit ook wel te voet konden doen. Helaas... na 3 enorme bergbeklimmingen hing mijn tong op mijn schoenen en hebben we toch maar een cable car genomen om uiteindelijk bij de Ferry Plaza aan te komen. Echt een hele belevenis zo'n cable car. Je waant je in de 30-er jaren, erg leuk...
Daar heerlijk een beetje rond geslenterd, langs Pier 39 en Fisherman's Wharf. Super gezellig.

Dan nu verder met vandaag; 5-9-2012
Relaxed opgestaan. In het hotel ontbeten en rustig op pad, inmiddels voorzien van een public transport kaart zodat we van alle openbaar vervoermiddelen gebruik kunnen maken :-)) Eerste doel was Union Square waar alle leuke en chique winkels van SF te vinden zijn. (Emelien en Wouter, helaas nog geen Vans gescoord) Daarna met de bus naar de Ferry Plaza. Om 13u staat de cruize naar Alcatraz op het programma. Echt bizar om te zien hoe de gevangenen daar hebben geleefd en om de verhalen over de ontsnappingen te horen. Al met al zijn we daar een aardig tijdje zoet geweest. Rond half 5 weer terug in SF. Vanaf de pier was het een klein stukje lopen naar Lombard Street. Eigenlijk maar een korte straat maar door zijn haarspeldbochten en de leuk aangelegde plantsoenen is het heel bijzonder en sfeervol. Erg leuk om te zien hoe de auto's door het straatje manoevreren. Daar is nog wel enige stuurmanskunst voor nodig!
Dag afgesloten met een heerlijke maaltijd Fish and Chips in een Ierse pub. Lekker eten, leuke bediening en nog live muziek ook, wat wil je nog meer?
Een Starbucks coffee.... en daar hebben ze gratis WiFi.......
Tot later!

• 06 September 2012 - 07:52

Wouter:

Leuk verslag weer, jullie vermaken je wel :)
    Veel plezier nog in SF en de reis verder aan de west coast.
    En nog even blijven zoeken he ;)

• 06 September 2012 - 07:52

Wouter:

Leuk verslag weer, jullie vermaken je wel :)
    Veel plezier nog in SF en de reis verder aan de west coast.
    En nog even blijven zoeken he ;)

• 06 September 2012 - 09:46

Marion:

Waar haal je de tijd nog vandaan om elke keer zulke leuke lange verslagen te schrijven!? Jullie dagen zitten propvol als ik het zo lees. Geniet ervan. Groetjes Marion

• 06 September 2012 - 21:10

Marian:

Heel leuk om te lezen allemaal. Ga vooral door met die uitgebreide verslagen! En we zien straks vast ook nog foto's?

Groetjes, Marian

• 11 September 2012 - 23:19

Joukje:

Hoi beiden, lees nu dit bericht over NY pas. Jammer dat ik niet geweten heb dat jullie naar Rock of the top zijn geweest (heb ik ook gedaan) want dat was ca. 5 min. van mijn hotel. Dus we hadden samen nog even een drankje kunnen pakken....
    Toch in de relatief korte tijd dat jullie in NY waren nog heel veel gezien zo te lezen. Maar er is ondertussen al veel meer bij gekomen en gaat nog heel veel meer komen...... Ik had na 7 volle dagen NY 1380 foto's; ben benieuwd wat jullie straks hebben na ruim 4 weken VS. 7000 foto's oid?
    Hoe dan ook geniet van alles en iedereeen!
    Liefs Joukje