Fietsen en Maxima... - Reisverslag uit Carmel-by-the-Sea, Verenigde Staten van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu Fietsen en Maxima... - Reisverslag uit Carmel-by-the-Sea, Verenigde Staten van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu

Fietsen en Maxima...

Blijf op de hoogte en volg Simone en Marcel

08 September 2012 | Verenigde Staten, Carmel-by-the-Sea

6-9-2012
De dag staat in het teken van The Golden Gate Bridge van SF. Tot nu toe hebben we de brug alleen nog maar ofwel in miniatuurversies gezien in de vele souvenirwinkeltjes ofwel vanuit de verte in Fisherman's Wharf. Vanochtend eerst nog even gewandeld door China Town (ook in SF hebben ze een China Town). Toch is het hier wel allemaal wat rustiger als in NY. Zag je in NY zowel op straat als in de winkels alleen maar aziaten, hier zijn het voornamelijk Chinese winkeltjes, echt veel aziatische mensen zien we niet.
Daarna op zoek naar een paar stevige fietsen, want de bedoeling is dat we de brug over gaan fietsen. We hebben nog even gedacht aan een electrische fiets maar de juffrouw in de winkel verzekerde ons dat de tocht ook voor niet echt geoefende fietsers goed te doen is... maar 2 heuveltjes... ze vergat er voor het gemak bij te vertellen dat de heuvel(tjes) een stijgings % hebben van 20% ofzo, pffffff ik ben afgestapt...
Maar goed, aangekomen bij de brug was het wel een super mooi uitzicht en het fietsen over de brug ging, ondanks de harde wind, heel goed. We hadden in tegenstelling tot gisteren tijdens onze trip naar Alcatraz, erg mooi weer. Zon, blauwe lucht en zo'n 20-22 graden, dus uitstekend fiets weer. Eenmaal over de brug, doorgefietst naar Saulsolito, een schattig dorpje met leuke huizen, winkelstraatjes en een haventje waar je lekker kon genieten van een drankje op een van de terrasjes. En dat hebben we natuurlijk gedaan.
De terugtocht hebben we per ferry gedaan, want we wilden ook nog even naar Union Square; the place to be als je wilt winkelen en in de buurt van ons hotel, dus toch in de richting. En Wouter... we hebben ze gevonden hoor! Maat 11 toch? (voor Emelien blijven we nog even zoeken)
Bij het Italiaanse restaurantje vlakbij ons hotel heerlijk gegeten, daarna de zooi opgeruimd in onze kamer en zzzzzzzzzzzzz

7-9-2012
10.00u uitgecheckt en de auto opgehaald. Marcel heeft zijn zin, een grote zwarte....Mazzzz, oh nee, een Nissan MAXIMA. Natuurlijk wel een sport uitvoering met dubbele uitlaat en open (schuif)dak. Rijdt heerlijk :-))
De spullen ingeladen en op weg naar LA. Over dat traject doen we 3 dagen. Eerste stop is Carmel by the Sea. Een klein plaatsje onder de rook van Monterey (waar Clint Eastwood burgemeester is geweest en ook wel bekend van de boeken van John Steinbeck). Onderweg natuurlijk tig keren gestopt zodat we uiteindelijk over een rit van zo'n 150km wel 6 uren hebben gedaan. Maar van het rijden maken we ook een vakantie en er is zo veel te zien. Het is echt prachtig als je langs de Pacific Ocean rijdt. Helaas nog geen zeeleeuwen gezien, maar misschien komt dat nog.
Carmel is een klein plaatsje waar van die huisjes staan die je op kerstkaarten ziet; lijkt niet echt maar is erg leuk om te zien. Op het strand genoten van een prachtige zonsondergang. Daarna, jullie zullen het niet geloven, onze eerste echte BURGER gegeten. En nee, niet bij de Mac maar bij een klein lokaal restaurantje, mmmmmm hij was heerlijk :-))
Tot later.

• 11 September 2012 - 22:55

Joukje:

Hoi Simone en Marcel,

Weer even een reactie van mij. Nu een week terug uit NY dus al weer helemaal in het gewone leven. Maar ik mis het nog wel! Lees nu jullie berichten van 6 en 7 sept. (op 9/11) dus of jullie hebben nog meer geschreven en loop ik dus achter, maar zeker hebben jullie ondertussen nog veel meer beleefd. SF en omgeving ken ik niet maar waar jullie nu naar toe gaan wel dus ben dubbel benieuwd naar de volgende (ongetwijfeld ook enthousiaste) verhalen en dan ook herkenbaarheid.
    Blijf genieten!

Groet en hug, Joukje