Lake Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu Lake Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu

Lake Wanaka

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone en Marcel

11 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Woensdag 11 en donderdag 12 februari 2015

Na onze cruise bij Doubtful Sound is het afkicken om weer in de auto te zitten maar Lake Wanaka moet ook erg mooi zijn, we zijn benieuwd!
En de verhalen kloppen... Het meer is prachtig! We hebben al snel een camping gevonden en parkeren onze auto met uitzicht op het meer. Helemaal super! De komende nachten slapen we weer in onze puptent op wielen. We maken er een relaxte avond van. De volgende dag willen we een lange wandeling maken en dus is het belangrijk de krachten te sparen!
Als we 's ochtends opstaan staat de zon al lekker te branden. Hup, korte broek aan, ontbijten en op pad! Al met al is het toch al 12.00 uur dat we vertrekken. We gaan Roy's Peak beklimmen. Een berg (!) van 1,5 km hoog. Het uitzicht bovenaan de top moet echt geweldig zijn maar na al z'n 100 meter denk ik 'waar ben ik aan begonnen...?' Het is echt zwaar en ik loop langzaam. Na ruim 3,5 uur, op nog zeker 1 uur lopen tot de top, besluiten we toch om te keren. Ik zit helemaal stuk en kan niet meer verder jammer genoeg. We keren om en lopen weer langzaam terug naar beneden. Ook die tocht duurt nog behoorlijk lang. Pas dan merken we dat we al behoorlijk hoog zaten. Mag dus toch wel een beetje trots zijn op mezelf!
Uitgeput en met knikkende knieen komen we bij de auto aan.
We hadden al besloten om naar een andere camping te gaan en die hebben we snel gevonden. De voorzieningen op deze camping zijn een stuk beter en er is ook een zwembad waar we een heerlijke duik in nemen. 's Avonds lekker fish and chips gegeten in het centrum van Wanaka. Wat heerlijk is het hier...

• 12 Februari 2015 - 17:21

Eric:

Veel plezier daar ziet er erg mooi uit

• 12 Februari 2015 - 17:52

Dennis En Pauline:

Hey Marcel en Simone,

Deze wandeling is inderdaad erg zwaar, maar wel echt mooi. Wij hebben ook met veel pauzes deze toch afgelegd, want wat zijn de paadjes stijl.

Echt leuk jullie verslagen te lezen. De toch bij de Abel Tasman glacier ziet er ook mooi uit. Wij hebben de naastgelegen Hookerglacier bekeken. Maar de Abel Tasman is zo te zien ook echt een aanrader.

Veel plezier met de aankomende avonturen.

Groetjes,

Dennis en Pauline

• 12 Februari 2015 - 19:02

Joukje:

Lieve mensen,
    Nog steeds aan het genieten van een bijzondere wereld en belevenissen! Ga zo door.
    Morgen gaan wij ook een paar dagen naar de zon en een andere wereld.
    Veel plezier met alles wat nog komen gaat.
    Tot het volgende bericht.
    Groeten, ook van Martin.