Vrijdag de 13e... - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu Vrijdag de 13e... - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Simone en Marcel - WaarBenJij.nu

Vrijdag de 13e...

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone en Marcel

13 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Vanuit Wanaka zijn we gistermiddag vertrokken naar Franz Josef glacier aan de westkust. Het is weer een prachtige route. Een deel van de route rijden we langs de kust en we kunnen het natuurlijk niet nalaten om uit te stappen voor wat foto's. Maar dat hadden we beter niet kunnen doen want hoewel de plaatjes prachtig zijn, laten de zandvliegen ook iets moois achter... Ik zit onder de bulten die verschrikkelijk jeuken, getsie!
Snel dus een steentje met een bewijs van onze aanwezigheid op de rotsen neergelegd en daarna auto in en doorrijden! Eenmaal aangekomen in Franz Josef hebben we al snel een mooie camping gevonden en geboekt voor 2 overnachtingen!
Vandaag, op vrijdag de 13e, hebben we een helicoptervlucht gemaakt over de Franz Josef glacier, Fox glacier en de Tasman glacier. En het feit dat ik nu dit blog kan schrijven, bewijst dat we de vlucht hebben overleefd. Het was echt geweldig! Op Franz Josef glacier zijn we even geland en hebben we in de sneeuw gestaan. Toch nog een beetje wintersport gevoel...

We zijn nog maar net 1,5 week onderweg en hebben al zo veel gezien. De stilte en uitgestrektheid van de verschillende landschappen, niet alleen hier maar ook b.v. tijdens de wandeling die we een paar dagen geleden hebben gemaakt of de cruise, zijn echt overweldigend, zo mooi. Eigenlijk niet te beschrijven en ik denk ook dat de foto's niet goed kunnen laten zien hoe mooi het hier is.

De rest van de dag doen we relaxed, wat boodschappen, souvenirs (@Peter... Je sleutelhanger komt er aan hoor!). Het is mooi weer, wij vermaken ons hier prima.

• 13 Februari 2015 - 06:58

Saskia:

Wat heerlijk dat jullie er zo van genieten. Jullie hebben al zo ontzettend veel gedaan.
    Wel jammer hoor, dat jullie niet even hier langs kunnen komen of ik even over kan komen naar Nieuw Zeeland.
    Afijn, volgend jaar juni/juli ben ik weer in den Nederlanden.
    Geniet ervan en tot gauw hors.
    Liefs,
    Sas xxx

• 13 Februari 2015 - 08:34

Marion:

Klinkt super, jullie reis... Geniet ervan. Wij doen even een lang weekend Groningen ( koen is geslaagd voor de kunstacademie) en de tweeling van Jan en Gabi moet natuurlijk bewonderd worden(12 weken oud nu) en daarna uitwaaien op Ameland. Heerlijk! Lieve groetjes Kees en Marion

• 13 Februari 2015 - 10:42

Maaike:

Geniet er van, het is zo voorbij. En nemen jullie de zo'n mee terug als de reis er op zit? Kuzzz Maaike